Profesorul…

Decembrie 14, 2013 la 9:19 am | Postat in d'ale copiilor, de-ale noastre, Uncategorized | 8 comentarii
Etichete: , ,

…de ieri şi de azi.

Fiecare dintre noi are amintiri din şcoală. Unele mai plăcute, altele mai puţin plăcute. Ieri am văzut la ştiri, cred, o emisiune despre profesorul online, un profesor de matematică. Nu ştiu cauza pentru care nu mai predă, nici nu mă interesează, dar ideea lui, de a preda mai departe, chiar dacă nu mai are elevi, decât virtual, mi s-a părut foarte originală.

Îmi aduc aminte cu plăcere de mulţi dintre profesorii mei, cel de matematică din clasele V-VIII, era un omuleţ, scund, mereu vesel şi liniştit. Datorită lui am învăţat cu plăcere matematica, asta până am ajuns la liceu, unde am dat peste un profesor considerat foarte bun, dar prea ironic şi de atunci matematica mi-a ajuns antipatică. În schimb am dat peste un profesor de fizică, sever dar drept care atunci când am început clasa a IX a, ne-a spus că nu-i nici o problemă dacă nu am învăţat până atunci prea multe la fizică, oricum o reluăm de la 0, doar că la alt nivel. Asta m-a încurajat să învăţ fizica cu drag. Româna…ţin minte c-am învăţat-o cu o doamnă mică de statură, dar tare severă. Prea rar o vedeam zâmbind, iar când zâmbea parcă se ruşina de slăbiciunea ei. Aş putea povesti o zi întreagă despre ei. Unii îmi erau simpatici, de alţii mă temeam. Am încercat să-i învăţ pe copiii mei să nu se teamă de profesori şi de notele pe care le primesc. Să înveţe ceea ce le face plăcere. Sigur că în timp voi afla dacă am făcut bine sau nu. Oricum cantitatea de informaţie care li se pretinde e prea mare şi nu mi se pare corect să încarci copilul atât de tare, ajunge să obosească şi să nu-l mai intereseze nimic. Poate n-o să fiţi de acord cu mine, dar asta e părerea mea. Singurul lucru pe care am învăţat la şcoală este cum trebuie să învăţ şi că nimic nu se obţine fără muncă, mă rog, poate şi aici vor fi mulţi care nu vor fi de acord cu mine.

Profesorilor de azi, cred că le este cu mult mai greu să predea şi să se impună în faţa tinerilor. Asta dintr-o mulţime de motive. Dar şi acum unii sunt iubiţi de copii iar alţii sunt luaţi peste picior. Depinde de fiecare cât de bine îşi stăpâneşete materia şi de personalitatea lui. În clasele V-VIII, ai mei erau într-o clasă destul de…dificilă. Erau mulţi, mulţi băieţi, isteţi, pe care unii profesori îi stăpâneau mai greu, alţii mai uşor. Dacă-i întreb care a fost profesorul lor preferat îmi vor răspunde cu siguranţă că a fost cel de franceză. Şi ai mei au învăţat franceza datorită lui, că le era drag. Sever, dar a ştiut să le insufle dragostea pentru această limbă.

Dar ,,nu se trăgeau de şireturi,, cum o făceau cu alţii. Ştia să-i stăpânească şi asta ar fi bine să înveţe în primul rând profesorii din ziua de azi.

În facultate o  doamnă care mi-a fost foarte dragă a fost cea de pedagogie. Ţin minte că la începutul anului I, ne-a dat un test în care ne-a întrebat de ce dorim să devenim profesori. Unii au spus că iubesc copiii, alţii că le place să predea, alţii că iubesc fizica şi chimia. Am fost sinceră şi am scris că am picat la medicină iar la chimia-fizică a fost mai uşor de intrat. M-a ţinut minte…🙂

Dar la lucrarea de diplomă am dorit să-mi fie profesor coordonator. Din tot anul doar prietena mea şi cu mine am fost acceptate de ea.

Mă uit acum peste ceea ce am scris… Mamăăăă cât de vorbăreaţă am fost!🙂 Gata, vă mai las şi pe voi să vă amintiţi şi să povestiţi despre profesorii care v-au rămas în suflet sau pe care nu i-aţi iubit prea mult.

8 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ce mult contează profesorul pentru ca să-ți placă a învăța la o materie! Nici eu nu-mi voi uita profesorii de limba română, geografie și istorie. În rest, mai puțin.

    • Asa spun si eu, Petru. Profesorul e cel care deschide calea pentru… viitor.🙂

  2. uneori chiar mi-e dor de câtiva profi… începând cu prima învatatoare, D-na Busuioc(RIP), apoi la liceu înca 3-4, iar la facultate D-l Gabriel Tepelea si sotii Bantas…
    * * *
    @”Dacă-i întreb care a fost profesorul lor preferat îmi vor răspunde cu siguranţă că a fost cel de franceză. Şi ai mei au învăţat franceza datorită lui, că le era drag. Sever, dar a ştiut să le insufle dragostea pentru această limbă.” – zâmbesc cu duiosie si tandra nostalgie… stii de ce…😉

    • Am fost la intanirea de 20 de ani la liceu. O parte din profesori au spus ,,prezent,, altii însă s-au… dus.
      Sigur că stiu de ce zambesti.🙂

  3. Ma intalnesc si acum cu d-na mea invatatoare, si in fiecare an de 1 Martie ii ofer un martisor . Cat despre facultate, cea care mi-a oferit mult, este Claudia Popescu, un terapeut extraordinar, adevarat mentor SPER .

    • Mă întâlnesc rar cu foştii mei profesori. Nu mai locuiesc acolo unde am terminat scoala, dar asta, sigur nu mă împiedică să mă gândesc cu drag, la unii dintre ei.🙂

  4. Hai să mă bag şi eu puţin în seamă, deşi mai am câteva luni până când termin liceul. Pe domnul învăţător n-o să-l uit niciodată, este cel care mi-a insuflat dorinţa de a învăţa. Apoi, pe parcurs am dat de o grămadă de profesori, mai buni şi mai severi. De unii mi-a fost frică, de alţii nu.
    Din gimnaziu, profesoara preferată e cea de arte, ştia să creeze o atmosferă specială (cu muzică ambientală şi ciocolată caldă).
    Din liceu, profesorii preferaţi sunt proful de mate şi diriga. Proful de mate, sever şi ironic, nu dă note prea mari, dar înveţi şi numai din respect, şi eşti disciplinat pentru că altfel: „Mărie/ţărane, 3 săptămâni ştergi tabla la mate”. Diriga de anul acesta, până acum profa de istorie, e cea mai deşteaptă persoană pe care o cunosc, ştie cum să ne ia şi cum să ne motiveze, e tot timpul activă pe facebook atunci când avem nevoie de ea şi rezolvă orice problemă.
    Aş mai avea eu multe de zis, dar cred că v-am plictisit destul…

    • Deloc.🙂 Mi-a făcut plăcere să te citesc.🙂 Ne putem considera oameni norocoşi dacă avem sau am avut profesori pe care i-am îndrăgit, Alisa.🙂


Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Derivată din D.

Diana, îmi pare bine*

Sâmburi

Niciun sâmbure nu e ceea ce pare a fi.

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Imagini și cuvinte

Despre oameni - fascinante creaturi/ Despre locuri - autentice trăiri

Paul Gabor

Rătăcit în Căpșunistan

WHEN CULTURES COLLIDE

A PERSIAN AND ROMANIAN BLOG

Lumea lui Alexandru

Despre viaţă, oameni, natură, flori, animale, locuri şi lucruri

BUCĂTĂRELI LA BORCAN

Primul blog românesc despre murături, dulcețuri și alte chestii la borcan. Probabil singurul.

gradina2016

Despre gradina in anul 2016

"Enciclopedie deschisă"

blog arădean de cultură generală

MM's Blog

The best gift you are ever going to give someone— the permission to feel safe in their own skin. To feel worthy. To feel like they are enough. — Hannah Brencher

(re)flexii

Legea Watergate: "Corupția guvernamentală e denunțată întotdeauna la timpul trecut."

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Ana.

Gandurile unei mame curioase

pisicablonda

let it come natural

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

j u r n a l d e b u b u r u z ă

"lumea e plină de simboluri. buburuza e metafora mea."

Fărâme de suflet şi de viaţă

" You'll stay with me? Until the very end... "

Evelics's Blog

Just another WordPress.com weblog

Doar un leu

Blog despre importanta fiecarui leu

mondeadrian

există zi există noapte exist şi eu pentru a le-ncurca pe toate!

9

Just another WordPress.com site

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O ciudata

Ciudata viata.....

natural 100%

pentru un corp sănătos

blue cafe

Don't worry about knowing a lot , you know what is useful , and that's what counts :)

Din viață ca-n piață

-the funny side of stories-

doar nicole...

...foind de zor/...cu rânduri și cu imagini, ce dansează printre pagini...

prinviatacaltor

"Viitorul apartine celor ce cred in frumusetea propriilor vise."

Un an în Vanuatu

- jurnal de savoir-être -

BodyGeek – Sănătate și frumusețe

Just another WordPress.com site

Dubii, Spaime si Solutii

Dubii, Spaime si Solutii

Casa care adăposteşte gânduri • Editura Excelsior Art

„Cartea bună este ca o conversaţie cu un om deştept” • Cartea – prietenul care nu trădează!

seradevise

un colaj-dialog in timp si dincolo de timp

ORIZONT ALTERNATIV

cultura, atitudine civica, informatie

