Sărbătorile…

Decembrie 21, 2013 la 7:18 pm | Postat in Uncategorized | 10 comentarii
Etichete: , ,

…ne bat la uşă. Fiecare se pregăteşte în funcţie de firea lui, de posibilităţile materiale să întâmpine sărbătorile aşa cum crede că e bine. 

Am fost să fac aprovizionarea pentru zilele următoare la mall. Lume multă, agitaţie, cărucioare pline ochi, zici că vine sfârşitul lumii. 

Mâncare, multă mâncare cumpărată, iar apoi aruncată. Citeam că două miliarde de tone de mâncare se aruncă anual în întreaga lume. România contribuie şi ea cu două milioane de tone de gunoi aruncat, anual. Mi-am adus aminte de bunica mea. Nu ne lăsa să aruncăm mâncarea, iar pentru pâinea aruncată se supăra îngrozitor. Am învăţat de la ea că ,,ne bate Dumnezeu, dacă aruncăm mâncarea,,.

Încerc să fac mâncare în aşa fel încât să nu fiu nevoită s-o arunc. Nu gătesc mult odată, pentru a nu avea rămasă mâncare în frigider. E mai obositor, e drept, dar de fiecare dată când arunc mâncarea îmi vin în minte o mulţime de imagini îngrozitoare

Aseară pe Antena 3 fusese o emisiune care m-a şocat. Habar n-am avut că poate exista atâta sărăcie şi la noi. O mulţime de oameni, copii, căutând în groapa de gunoi a oraşului Cluj, trăind printre gunoaie, mâncând din gunoaie

N-am vrut să vă întristez, acum înainte de sărbători, dar odată cu sărbătorile, parcă lumea o ia razna… 

10 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Deci, facem bradul si sarbatorim spiritul Craciunului, uitat de cei mai multi in goana dupa a avea, in loc de a fi .

    • Asa o sa fie, July. Bradul va fi, dar oare cati nu vor fi tristi in seara de Craciun?

      • Daca vor fi tristi din cauza fripturii lipsa, isi merita tristetea . Sa fie sanatosi, sa aiba un acoperis deasupra, copiii langa ei, asta inseamna, cel putin pentru mine, motiv sa fiu fericita .

  2. Încerc, pe cât posibil, să nu risipesc mâncarea… Din păcate, ne cam batem cuie în tălpi singuri. Chiar şi pâinea, la ţară, o poţi da la animale. În oraş, doar maidanezilor şi pisicilor de pe străzi… Ori… Încurcată treabă… Oricum, fac tot posibilul pentru a îndemna la a nu arunca nimic.

    • Asa e sanatos, zic si eu.

  3. Pe mine ma afecteaza foarte mult toate povestile astea de viata, mai ales atunci cand sunt implicati copii. Nu stiu daca e aceeasi emisiune, vazusem si eu la ” In premiera” cu Carmen Avram un reportaj despre o intreaga comunitate ce-si duce zilele langa o groapa de gunoi. Si sunt sigura ca nu e un caz singular. E ciudat ce se intampla, parca ar fi cel putin doua Romanii, una de suprafata si una subterana, cu oameni traind sub nivelul de subzistenta.
    Din acelasi motiv nici eu nu arunc mancare. Si la fel ii invat si pe copiii mei.
    Ca tot vorbeai de sarbatori, ce bine ar fi daca indemnul ” fi mai bun” l-ar aplica fiecare, nu doar de Craciun si Paste. Pentru ca se intampla un fenomen ale carui meandre interioare ma stradui sa le descalcesc. In perioada asta e un aflux, o mare de oameni ce vin cu daruri la copii. E bine ca e asa. Doar ca multe din acestea sunt fructe ori alte chestii perisabile si cum se aduna cantitati uriase, inevitabil se ajunge in situatia de a nu putea fi consumate inainte de a se altera. Si ma gandesc la multe atunci…

    • Da, e aceeasi emisiune. De multe ori ma gandesc si eu ca oamenii parca doresc sa.si curete constiinta, de sarbatori. Mai bine ar face/o pe rand…
      Dar fructele nu se pot transforma in dulceturi si compoturi?

      • Aici unde sunt eu n-am vazut sa se faca dulceturi/ compoturi, nu stiu sa-ti spun de ce si chiar habar n-am daca se pot face din fructele astea de sezon ( porto, banane, etc )

        Stiu insa sigur sa-ti spun ca nimic material pe lumea asta nu poate fi substitut ptr nevoile emotionale ale unui copil. Dar asta e alta poveste🙂

  4. Aud din ce în ce mai multe voci care constientizează că mâncarea aruncată nu e numai un păcat, ci și o lipsă de educație care contribuie la sărăcirea planetei. Sper ca această mentalitate să devină predominantă, nu din obligație, ci din proprie conștiință.

    • Asa sper si eu, petru.🙂


Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Derivată din D.

Diana, îmi pare bine*

Sâmburi

Niciun sâmbure nu e ceea ce pare a fi.

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Imagini și cuvinte

Despre oameni - fascinante creaturi/ Despre locuri - autentice trăiri

Paul Gabor

Rătăcit în Căpșunistan

WHEN CULTURES COLLIDE

A PERSIAN AND ROMANIAN BLOG

Lumea lui Alexandru

Despre viaţă, oameni, natură, flori, animale, locuri şi lucruri

BUCĂTĂRELI LA BORCAN

Primul blog românesc despre murături, dulcețuri și alte chestii la borcan. Probabil singurul.

gradina2016

Despre gradina in anul 2016

"Enciclopedie deschisă"

blog arădean de cultură generală

MM's Blog

The best gift you are ever going to give someone— the permission to feel safe in their own skin. To feel worthy. To feel like they are enough. — Hannah Brencher

(re)flexii

Legea Watergate: "Corupția guvernamentală e denunțată întotdeauna la timpul trecut."

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Ana.

Gandurile unei mame curioase

pisicablonda

let it come natural

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

j u r n a l d e b u b u r u z ă

"lumea e plină de simboluri. buburuza e metafora mea."

Fărâme de suflet şi de viaţă

" You'll stay with me? Until the very end... "

Evelics's Blog

Just another WordPress.com weblog

Doar un leu

Blog despre importanta fiecarui leu

mondeadrian

există zi există noapte exist şi eu pentru a le-ncurca pe toate!

9

Just another WordPress.com site

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O ciudata

Ciudata viata.....

natural 100%

pentru un corp sănătos

blue cafe

Don't worry about knowing a lot , you know what is useful , and that's what counts :)

Din viață ca-n piață

-the funny side of stories-

doar nicole...

...foind de zor/...cu rânduri și cu imagini, ce dansează printre pagini...

prinviatacaltor

"Viitorul apartine celor ce cred in frumusetea propriilor vise."

Un an în Vanuatu

- jurnal de savoir-être -

BodyGeek – Sănătate și frumusețe

Just another WordPress.com site

Dubii, Spaime si Solutii

Dubii, Spaime si Solutii

Casa care adăposteşte gânduri • Editura Excelsior Art

„Cartea bună este ca o conversaţie cu un om deştept” • Cartea – prietenul care nu trădează!

seradevise

un colaj-dialog in timp si dincolo de timp

ORIZONT ALTERNATIV

cultura, atitudine civica, informatie

