Ardeiul iute…

Ianuarie 4, 2014 la 8:11 pm | Postat in gânduri aiurea, secrete ...free, Uncategorized | 31 comentarii

…o plăcere vinovată. Nu v-aţi întrebat de ce vă plac ardeii iuţi? Asta desigur, dacă vă plac. Mie îmi plac la nebunie, în ciuda faptului că îmi storc lacrimi atunci când îi mănânc.   Dar totuşi nu mă pot lipsi de ardei iute mai ales în ciorbe sau cum spun ungurii în supa de ciorbă. Şi sunt şi sănătoşi, scad tensiunea şi au efecte antimicrobiene. Şi sunt atât de frumos coloraţi! Roşii, portocalii, verzi…

Ţin minte că atunci când eram mai mică şi o ajutam pe maică-mea la curăţat ardei, gogoşari…mi s-a mai întâmplat să mă usture mâinile din pricina ardeilor iuţi. În timp am învăţat că e bine să foloseşti ulei dacă nu cureţi ardeii cu mănuşi, iar dacă ardeii sunt prea iuţi când îi mănânci bea lapte. Îţi alină arsurile de pe limbă. Se spune că ardeii iuţi te ajută să slăbeşti. Probabil, aşa o fi, dacă-i consumi regulat şi nu în cantităţi foarte mari.

De ce vorbesc acum de ardeii iuţi? Poate pentru că e frig afară şi ei îmi aduc aminte de căldură, deoarece pentru persoanele friguroase cum sunt şi eu sunt de un real folos. Pentru iarnă, mereu am ardei iuţi muraţi în oţet. Foarte uşor de pus. Umpli borcanasele cu ardeii iuţi spălaţi, iar apoi torni oţet până la buza borcanului. Şi gata! Simplu, nu?

Ştiaţi că se face şi dulceaţă de ardei iuţi? Si incă ceva, în Ungaria, la Szeged, există un muzeu al ardeiului iute.  Cred că v-am ameţit destul cu… iuţeala ardeiului.🙂

A da! Să nu uit de superstiţii! Ardeii iuţi în cunună se aşează la uşi şi ferestre ca pavăză împotriva relelor de orice fel. images (2)

31 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Mie nu-mi lipseste cilli pepper, sos . Asa naturali, nu prea am curaj . 😛

    • Incearca, doar puţin odata, in ciorbe.😉

  2. Sunt mare amator de ardei iuți și consum câteva kilograme pe an. Vara îi prefer pe cei proaspeți și aproape că nu este masă la care să nu mănânc măcar doi din cei ca focul de aspri. Îi recomand cu căldură!🙂

    • Oho! Uite un consumator adevarat! Sincer, eu sunt doar unul moderat, consum ardei iute doar la ciorbe.🙂

  3. Si io sunt fan ardei iute. Mie imi place sa-i cultiv ca hobby. Ardeii mei sunt ase de iuti ca doar corul dusmanilor ii poate consuma. scz.Am trei soiuri pe care pastrez. Un ardei iutzeste 2 galeti cu ciorba

    • Moamăăă!🙂 Ardei chiar aşa iuţi nu-mi doresc.🙂

      • Nici nu itzi dau. Am dat 10$ pe o samanta si ma chinui de ceva ani sa-i inmultzesc.Este o fobie cu ardeii astia, se fac si concursuri. De unde tzi-a venit ideea asta cu ardeii aici?

      • Zece dolari pe o sămânţă? Hai că exagerezi!🙂
        Nu ştiu, chiar îmi plac. Am uitat să-i pomenesc pe cei mov.🙂

  4. Unul din soi sete destul de rar la noi si poti vedea aici
    http://www.chilli-willy.com/

    • Bine măi Gheo, mai bine nu întrebam..

      • Poi ai zis ca esti pasionata de ardei

      • Poi da, măi, da’ ăştia pentru cât sunt de mici nu merită banii.🙂

  5. Femeie multzumita de dimensiuni io nu am intalnit! La culoare si forma deosebita nu te uiti? De gust ce sa mai zic. Poi de aia sunt cautatzi si scumpi, ca sunt iuti

    • Mno, ce să spun… Aşa-s femeile, mereu nemulţumite.
      Culoarea roşie-obişnuit, forma ordinară-greu de curăţat. Gustul, or fi iuţi nu zic, nu…

  6. Ai mei ca mi-ai facut ardeii o banalitate! Ce inseamna sa dai un ardei bun pe mana unei femei nepricepute!

    • 🙂🙂🙂 Îmi pare rău, dar nu sunt uşor impresionabilă. Mai ales când vine vorba de ardei.🙂

  7. Ai dreptate trebuia sa citesc mai atent postarea ta. Am subestimat placerea ta deosebita de a te afla in preajma ardeilor, de mica si experienta,acumulata in timp, de consumator pana te usturau mainile. Poate nu este frig suficient ca ardeii mei sa te impresioneze. Ma simt penibil ca nu am reusit sa te impresionez cu ardeiul meu. Sa te mai pui cu gusturile femeilor!

    • Hâş Gheo!🙂 Ştiu că râzi acum în barbă, dar sincer nu-mi pasă. Am vrut să vorbesc despre ardei, am vorbit despre ardei. Mâine poate vorbesc despre bananele prea coapte, stai pe-aproape.😉

  8. Ma usui,binneeee! Pun io ciocul pe tine. Poi daca ardeiul, ca e iute si crescut in batatura, nu te-a impresionat, dar cand o fi vb de babana rascoapta si floshcaita. Io am pasiune pentru mere ionatane si pere pergamute

    • Vezi, ai grijă de cioc.😉 Să nu rămâi fără el şi sigur fără pene.

      • ai asa un stil sa lovesti sub centuraaa! Poi bufnitza fara cioc si fara pene e ca dreacul fara coada si fera coarne, adeca un fel de ingeras negru

      • Eeeeiii Gheo, recunoaşte, uneori o meriţi!:) N-am nimic cu bufniţele, atâta timp cât nu încep să cânte prea mult la…mansardă.🙂🙂🙂

      • Mei trebuie sa recunosc! Nu stiu ce ai patzit in seara asta de esti ase mucalita. Cred catzi-a priit apa sfintzita

      • Bine Gheo a recunoşte e un bun început. Uite că-ţi întind ramura de măslin. Apa sfinţită e bună, nu face nici un rău.😉

      • Vreau sa schimb doua vb cu tine in privat pe yahoo. Este legat de data de 9 si azi fiind 6 un 9 rasturnat

      • Gheo, vezi să nu rămâi fără pene!

      • tu poti vedea adresa mea eu nu. Vreau sa iti trimit ceva ce nu pot aici

      • Gata, ţi-am trimis mail-ul. Vezi ce scrii!

      • Am io asa faima de mancator de oameni? Prapastioase sunt femeile Doamne!

      • Se pare că m-am înşelat.🙂 Rămâi cu penele neatinse. Mulţumesc.🙂

  9. *scz am vrut sa zic banana


Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Derivată din D.

Diana, îmi pare bine*

Sâmburi

Niciun sâmbure nu e ceea ce pare a fi.

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Imagini și cuvinte

Despre oameni - fascinante creaturi/ Despre locuri - autentice trăiri

Paul Gabor

Rătăcit în Căpșunistan

WHEN CULTURES COLLIDE

A PERSIAN AND ROMANIAN BLOG

Lumea lui Alexandru

Despre viaţă, oameni, natură, flori, animale, locuri şi lucruri

BUCĂTĂRELI LA BORCAN

Primul blog românesc despre murături, dulcețuri și alte chestii la borcan. Probabil singurul.

gradina2016

Despre gradina in anul 2016

"Enciclopedie deschisă"

blog arădean de cultură generală

MM's Blog

The best gift you are ever going to give someone— the permission to feel safe in their own skin. To feel worthy. To feel like they are enough. — Hannah Brencher

(re)flexii

Legea Watergate: "Corupția guvernamentală e denunțată întotdeauna la timpul trecut."

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Ana.

Gandurile unei mame curioase

pisicablonda

let it come natural

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

j u r n a l d e b u b u r u z ă

"lumea e plină de simboluri. buburuza e metafora mea."

Fărâme de suflet şi de viaţă

" You'll stay with me? Until the very end... "

Evelics's Blog

Just another WordPress.com weblog

Doar un leu

Blog despre importanta fiecarui leu

mondeadrian

există zi există noapte exist şi eu pentru a le-ncurca pe toate!

9

Just another WordPress.com site

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O ciudata

Ciudata viata.....

natural 100%

pentru un corp sănătos

blue cafe

Don't worry about knowing a lot , you know what is useful , and that's what counts :)

Din viață ca-n piață

-the funny side of stories-

doar nicole...

...foind de zor/...cu rânduri și cu imagini, ce dansează printre pagini...

prinviatacaltor

"Viitorul apartine celor ce cred in frumusetea propriilor vise."

Un an în Vanuatu

- jurnal de savoir-être -

BodyGeek – Sănătate și frumusețe

Just another WordPress.com site

Dubii, Spaime si Solutii

Dubii, Spaime si Solutii

Casa care adăposteşte gânduri • Editura Excelsior Art

„Cartea bună este ca o conversaţie cu un om deştept” • Cartea – prietenul care nu trădează!

seradevise

un colaj-dialog in timp si dincolo de timp

ORIZONT ALTERNATIV

cultura, atitudine civica, informatie

