Jurnal…

Martie 22, 2014 la 7:36 pm | Postat in Uncategorized | 22 comentarii
Etichete: ,

…aiurit. 8

Sau altfel numit de-a râsul-plânsul sau poate mai bine, ce trăsnăi a mai făcut, 9. Să ne înţelegem, sunt un om normal, doar că uneori o mai dau şi eu în bară rău de tot. Dar staţi să vă povestesc.

Ieri dimineaţă mă sună frate-meu.

,,- Steluţă, vezi că pe la 8 vin după tine să mergem să curăţăm la vie.,,

,,La vie,, e un fel de-a spune. În sat la ai mei, aveam pe deal pe vremea când trăia taică-meu, vie, dar de când el a murit, iar noi ne-am risipit care pe unde, via a rămas în paragină. De fapt dealul viilor a ajuns cam la fel toată, după revoluţie. Bătrânii au murit rând pe rând, cei tineri au plecat care pe unde, aşa că pământul, mare parte, nu mai are cine să-l lucreze. Încetul cu încetul, pământul se vinde oamenilor veniţi de pe la munte, care încă se ocupă de pământ. Dar visul fratelui meu, de câţiva ani buni este să cureţe via noastră şi să planteze pomi fructiferi. Anul acesta s-a pus pe treabă, a mobilizat vreo 10 persoane la clacă şi aşa că ne-am apucat de treabă. Treaba a mers bine, am curăţat o bună bucată de teren, se adunase o grămadă mărişoară de iarbă uscată şi crengi, aşa că m-am gândit să le dau foc, iar apoi să tot punem uscăturile pe foc, până când terminăm de curăţat tot terenul.

Zis şi făcut, am aprins focul, dar ceasul rău de vineri, a fost prezent, A început vântul să sufle mai tare şi ghinion, n-am mai reuşit să stăpânim focul. S-a aprins  iarba uscată ca iasca şi pe lângă terenul nostru fiind şi alte pământuri nelucrate, focul s-a întins cu repeziciune. Norocul nostru a fost că unul dintre cei care era cu noi, avea tractor, au fugit după tractor şi trei tractoare au arat în jur izolând focul. Altfel mă vedeaţi la ştiri în postura de persoană inconştientă care a aprins dealul viilor în sat.

Sperietura a fost mai mare decât paguba. Până seara am terminat de curăţat via iar o mare parte din teren a fost arat. E o încântare să priveşti acum dealul.

Până seara m-au tot tachinat apoi că atunci când vor să aprindă focul mă cheamă pe mine.

Azi am lucrat în grădină la maică-mea dar am stat departe de chibrite şi brichete. Doar soarele ce m-a ars. Îmi simt mâinile şi faţa aspră. Abia aştept să fac o baie fierbinte şi să mă culc. Sunt ruptă de oboseală dar mi-e bine aşa.  

 

22 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ce frumos trebuie sa fi fost ! Odihna placuta, 9, o meriti !

    • Multam July. Fain, fain, da’ era şi mai fain fără foc.😉 Nici slănină n-am apucat să frigem, aşa fugea focul de noi, vorba soră-mi.🙂🙂🙂

      • :))) bine ca s-a terminat doar cu o sperietura !

      • …şi cu afumătura.🙂 Imaginează-ţi că miroseam la fel ca şunca pusă la afumat.

      • Numa buna de papat cu usturoi ! :)))

      • Las’ că mâine mă răzbun şi-mi fac o salată de crudităţi din grădină.😉

      • Aici este atat de friiig..au fost doar 9 grade .

      • Noi suntem mai norocosi. Si azi se arata a fi o zi frumoasa.🙂

  2. Fetița (Steluța) cu chibrituri…🙂 Bine că s-a terminat doar cu o lecție! Bănuiesc că vinul va fi cu atât mai bun!😉

    • Da, afost o lecţie …usurătoare, pot să spun. Butuci de vie nu mai avem, doar numele a mai rămas din dealul viilor, dar să sperăm că se va transforma in bine, in anii care vor veni.🙂

  3. E frumos si greu in acelasi timp la muncile campului. Tinerii din ziua de azi nu prea mai fac asa ceva, chiar si cei care stau la tara. Vantul si soarele asta de primavara sunt aspre si usuca fata. Bine ca s-a terminat cu bine incidentul cu focul.
    O zi frumoasa sa ai cu multa odihna!🙂

    • Asa este Andreea. De fapt nici nu poţi să-i condamni încearcă şi ei să supravieţuiască cu muncă mai puşină pe bani mai multi.🙂 Focul va fi doar o amintire cu care voi fi tachinată o bună bucată de timp de acum încolo.🙂

  4. daca organizai mai bine treaba nici nu mai era nevoie de oameni la claca; doar un cerc de tractor de jur imprejur sa nu se imprastie parjolul si in rest foc cat cuprinde… :))
    acum fara gluma, pe aici prin baragan se practica asta; dau foc spicelor ramase dupa seceris si apoi ara…
    dar uneori mai bate vantul siiii….

    • Nu s-a gândit frate-meu să-mi dea focul în grija mea mai repede.🙂🙂
      Sincer chiar n-am vrut moşule. Mai ales că e şi pădurea destul de aproape de dealul viilor.

  5. Steluță, cum o mai îndrăzni careva să te persifleze legat de chibrite, răspunde-i frumos că tot răul îi spre bine. Că nu vedea arătură dealul ăla de nu era focul aprins de tine, neam!😉

    • Asta am si spus, cand l-am vazut asa frumos arat.🙂🙂

      • 😆
        Gândește-te serios, că agricultura românească tânjește rău după o mânuță de ajutor! Vrei să fii Steluța cu chibrituri?😉

      • 🙂🙂🙂 Mi-a ajuns sperietura din primavara asta. Si cat sunt de indemanateca sa fac focul, cred ca o sa asunda ai mei chibritele de mine cand mai mergem la vie.🙂

      • Egoiști, măi, egoiști! Uite, de-aia nu mai suntem noi Grânarul Europei…😐

      • Eh!🙂 Las’ că-mi indes eu o brichetă-n buzunar.🙂🙂

      • Trag și eu o fugă la MegaImage, c-aveau chibrituri bunicele ultima dată. Poți conta pe mine. Garantat!😉

      • 🙂 Spor la cumparaturi si vezi cum manuiesti chibritele. Sunt foooarte periculoase.🙂🙂🙂


Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Derivată din D.

Diana, îmi pare bine*

Sâmburi

Niciun sâmbure nu e ceea ce pare a fi.

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Imagini și cuvinte

Despre oameni - fascinante creaturi/ Despre locuri - autentice trăiri

Paul Gabor

Rătăcit în Căpșunistan

WHEN CULTURES COLLIDE

A PERSIAN AND ROMANIAN BLOG

Lumea lui Alexandru

Despre viaţă, oameni, natură, flori, animale, locuri şi lucruri

BUCĂTĂRELI LA BORCAN

Primul blog românesc despre murături, dulcețuri și alte chestii la borcan. Probabil singurul.

gradina2016

Despre gradina in anul 2016

"Enciclopedie deschisă"

blog arădean de cultură generală

MM's Blog

The best gift you are ever going to give someone— the permission to feel safe in their own skin. To feel worthy. To feel like they are enough. — Hannah Brencher

(re)flexii

Legea Watergate: "Corupția guvernamentală e denunțată întotdeauna la timpul trecut."

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Ana.

Gandurile unei mame curioase

pisicablonda

let it come natural

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

j u r n a l d e b u b u r u z ă

"lumea e plină de simboluri. buburuza e metafora mea."

Fărâme de suflet şi de viaţă

" You'll stay with me? Until the very end... "

Evelics's Blog

Just another WordPress.com weblog

Doar un leu

Blog despre importanta fiecarui leu

mondeadrian

există zi există noapte exist şi eu pentru a le-ncurca pe toate!

9

Just another WordPress.com site

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O ciudata

Ciudata viata.....

natural 100%

pentru un corp sănătos

blue cafe

Don't worry about knowing a lot , you know what is useful , and that's what counts :)

Din viață ca-n piață

-the funny side of stories-

doar nicole...

...foind de zor/...cu rânduri și cu imagini, ce dansează printre pagini...

prinviatacaltor

"Viitorul apartine celor ce cred in frumusetea propriilor vise."

Un an în Vanuatu

- jurnal de savoir-être -

BodyGeek – Sănătate și frumusețe

Just another WordPress.com site

Dubii, Spaime si Solutii

Dubii, Spaime si Solutii

Casa care adăposteşte gânduri • Editura Excelsior Art

„Cartea bună este ca o conversaţie cu un om deştept” • Cartea – prietenul care nu trădează!

seradevise

un colaj-dialog in timp si dincolo de timp

ORIZONT ALTERNATIV

cultura, atitudine civica, informatie

