Voi bate…

Aprilie 12, 2014 la 4:33 pm | Postat in Uncategorized | 35 comentarii
Etichete: ,

…câmpii, azi, ar spune unii. Citeam despre faptul că a fost descoperit un papirus ,, Evanghelia după soţia lui Iisus,, despre care cercetătorii de la Harvard spun că ,,este vechi şi real,,. Vaticanul neagă existenţa lui, spunând că este fals.

Sigur că da, m-am obişnuit ca în fiecare an înainte de Paşti să apară câte o ştire care să ne bulverseze, legată de creştinism. 

Întrebarea mea e alta: cât de mult contează dacă Iisus a avut soţie sau nu? Schimbă acest lucru esenţa creştinismului? De ce se înverşunează unii să afle asemenea amănunte pro sau contra? De ce se înverşunează Vaticanul să nege existenţa unei soţii a lui Iisus? Cu ce ar fi mai uman sau mai Fiul Lui Dumnezeu dacă ar fi fost necăsătorit? Sincer nu-mi pasă dacă a fost sau nu căsătorit. Ştiu că nu o femeie a fost ce-a care l-a vândut pentru arginţi, ştiu că nu o femeie a fost cea care l-a crucificat, ştiu că femeile au fost cele care au crezut în Învierea Lui. 

 

35 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. nu bati nici câmpii(lii), nici dealurilii…🙂 stiri d-astea „senzationale” au existat si vor fi mereu, în vecii-vecilor… amen!🙂 à propos de negarea vaticanului(cel mai BOGAT „stat” din lume!), nu-i de mirare sau vreo surpriza… remember „inchizitia”, masacru’ autohtonilor sud-americani care au refuzat sa se „catoliceasca”(sic!), colaborarea cu nazistii, preoti gay si pedofili, etc… brrr!!!
    * * *
    @”cât de mult contează dacă Iisus a avut soţie sau nu?” – exact… Isus a fost si-un personaj istoric si simbolic, asa ca-i posibil si probabil sa fi avut o partenera de viata, ba chiar un partener, cum s-a „pomenit” deja de „n” ori…😉

    • Mel, oamenii au dreptul să facă presupuneri, de aia le-a dat Dumnezeu minte, nu?🙂

      • 🙂 da’ parca la unii tot el le-a luat mintilii…😉

      • Mel, suntem atat de diferiti, gandim atat de diferit, asa ca e normal sa fie asa.🙂

  2. Ma consider un om relativ destupat la minte, suflet, spirit. Faptul ca e posibil ca Fiul sa fi avut o viata pur omeneasca, cu sotie, casa, copii ( si rate ?🙂 ) nu schimba cu nimic esenta/ ideea.
    Incerc de-o vreme sa citesc Istoria Credintelor si Ideilor Religioase a lui Eliade. Merge greu ptr ca informatia e densa. Capitolul destinat crestinismului l-am citit printre primele. Chestia e ca atunci cand ai o privire de ansamblu, te cam gandesti ca, indiferent de cum se numeste credinta respectiva, cam toate converg inspre acelasi lucru – adevarul. Treaba asta e linistitoare pentru o persoana ca mine, aproape deloc religioasa, ci doar credincioasa🙂

    • Exact asta e ideea Lotusel.🙂 Nici mie nu-mi pasă dacă Iisus a avut sau nu soţie. Chiar mi se pare normal să fi avut, îl face mai uman şi mai apropiat de omenire. Intrebarea mea este oare de ce Biserica se împotriveşte aceste idei?

      • doar biserica catolica, 9…😀 stii ca pastorii protestanti si popii ortodocsi au sotii, copii, familii…

        pâna-n pe la jumatatea sec-12(deci evu’ mediu!), preotii catolici erau casatoriti, aveau familii, copii, etc… caci Isus n-a mentionat în nici-o evanghelie(via apostolii sai) ca slujitorii bisericii sa ramâna „burlaci”…🙂 un papa(de la Roma!) a emis o „bula” prin care interzicea viitorilor preoti casatoria sau viata comuna cu femei, copii… de ce?… pen’ca pe vremea aia, cei care alegeau „preotia” proveneau din familii „înstarite”(sic!), iar dupa deces, averea revenea bisericii… simplu ca „bonjour!”🙂

      • Am niste posibile raspunsuri in minte, dar na, n-as vrea ca vreun cititor de-al tau sa se simta ofensat, nu sta in intentia mea sa se intample asa🙂
        Una peste alta, citeam pe undeva ca e foarte simplu sa fi spiritual atunci cand te izolezi si traiesti, de exemplu, in varful muntelui departe de toate ispitele exterioare. Spiritualitatea devine provocare in momentul in care cobori in agora, printre oameni si desertaciuni si in orice moment poti calca stramb. Asta include si-o nevasta – sa zicem acra, si un copil care ar putea sa nu semene cu copilul ideal, si niste vecini nu prea cucernici, poate si niste rude ce ravnesc la averea ta, etc, etc🙂

      • Da, dar cu atat mai mare e izbanda, atunci cand esti incercat de ispite, nu? Cat despre cititorii mei, cred ca sunt oameni dezghetati la minte, asa ca de aceea imi si permit asemenea subiecte.😉

  3. Ideea ca Isus ar fi fost casatorit este indezirabila si pentru faptul ca ar trebui sa explice misoginismul biblic . Teoriile religioase, toate, au incercat sa creeze in mintea barbatilor ca femeia ar fi inferioara barbatului, nu doar anatomic, dar si spiritual, inducand prin tot felul de pilde ,,impuritatea” ei .

    • O asemenea ideee, mi-a ,,fluturat,, si mie prin minte, July.🙂

      • Stii cum se spune ,, in spatele fiecarui barbat puternic, se afla o femeie ” . Deeeci… musai acesta sa fie necasatorit . :)))

      • 🙂 Cred ca si viceversa e posibila, altfel n-ar razbi cu toate.😉

      • Da, si viceversa . Un barbat destul de puternic incat sa accepte ca femeia de langa el este valoroasa nu doar in pat si bucatarie . :)))

      • Pai vezi?🙂🙂 Pentru asa ceva e nevoie de putere, nu?🙂🙂🙂

  4. Oooof! „Războiul” ăsta dintre sexe e cel mai vechi, plăcut, complicat, imprevizibil și singurul care nu se va încheia până la dispariția speciei.🙂
    Ma ibine vă ofer azi câte o floare simbolică, cu ocazia Duminicii Floriilor, ca să facem armistițiu.😉

    • Cred ca asa este Petru cum spui tu.🙂 Uite vezi? Nu ma …razboiesc cu tine, sunt chiar de acord.🙂🙂
      Multam de floare.😉

  5. Barbatii doar dau impresia ca sunt puternici, caci in fapt au o mare si iremediabila slabiciune. Si nu, nu-i calcaiul, e femeia!

    • 🙂🙂🙂 Mosule, ai pus punctul pe…idee.😉

  6. Steluță, fiecare modificare adusă adevărului inițial necesită rescrierea istoriei. Și slăbește cumva credibilitatea celor care au lansat teoria inițială. Vezi tu Vaticanul dispus la a recunoaște ceva în defavoarea lui?🙄

    • Uite o explicatie plauzibila.😉 Poi da, ar insemna sa fie si femeile acceptate de preotese-preoti.

      • Ehe… în vremuri îndepărtate aveau și femeile privilegiul ăsta! Acum… cică locul femeii e la cratiță, deși cel mai cel Master Chef e cică bărbatul…😄

      • In concluzie…treaca domnii la cratita.😉

      • Da, da, că gătesc domnii de-li-cios!⭐

      • Nu sunt deloc mofturoasa. Orice mancare imi place doar sa fie gatita de altii.🙂🙂

      • 😆
        Ține minte – un pic de pretenție e bună întotdeauna! Altminteri pică totul pe tânjeală…😉

      • Am o problema, foarte rar mi să găteasca altii in locul meu.🙂

      • Da, știu cum e… mie nu-mi place să facă altcineva curățenie în locul meu.😉

      • La curatenie ma mai ajuta fiica-mea cand e in toane bune.

      • Uoff, tot pe toane funcționează și a ta?😄

      • Aha.🙂 Si nu stiu cum sa dezactivez optiunea asta.🙂🙂🙂

      • Cam greu de dezactivat acum… Se va schimba mai târziu… eventual când o fi la casa ei.😉

      • Cred ca asa este, tocmai de aceea nici nu doresc sa schimb ceva acum.😉

  7. problema este ca nu intelegeti despre ce este vorba pe lumea asta si deci nici ce traiti si de ce? vorbiti de-a valma despre religii inchizitie si altele fara sa stiti cine le-a facut si care a fost scopul. la total discutii de femei care dupa cum se stie nu duc nicaieri..🙂
    si da femeile stiu multe de tot si sint tare capabile🙂 probabail d-aia si-au condamnat popoarele la disparitie (cele europene pt ca ceilelti au stiut sa-si tina femeile la locul lor) din cauza ca nu mai au alt timp cu exceptia celui pe care il dedica ginditului.🙂
    ca de exmplu cum sa faca sa concureze impotriva propiei familii pe un salariu si conditii cit se poate de proaste pe asa numita piata a muncii lasindu-si copii de izbeliste. o chestie tare buna care ne-a pravalit intr-un hau din care nu se stie daca va mai scapa cineva!🙂
    pai daca bosii nu va pacaleau pe voi ca sa-si atinga scopul atunci pe cine?! 🙂 ba v-au inventat si cuvinte prin care sa acuzati pe toata lumea ca sa-i puteti lovi pe toti inclusiv propia familie fapt de care nu va dati seama.🙂
    eva si metoda ramin tot alea ca dealtfel si rezultatul.🙂
    daca voi femeile v-ati gindi la familiile voastre si nu la alte prostii…..
    acum sa nu-mi veniti cu exemple de femei destepte pt ca nu stit ce-au facut. pina una alta bosii nu intimplator nu fac cunoscut ce s-a intimplat acolo unde au fost femei la comanda in anumite momente ale istoriei asa cum ar fi pe la mijlocul sec trecut.

    • Nici nu am dori discuţii prea serioase, erg. Viaţa e singurul lucru serios, cred eu, în rest toate sunt nimicuri. Cine aduce mai mulţi bani în casă, sincer nu-mi pasă atâta timp cât pot trăi decent atât eu cât şi familia mea. Nu încerc să par bărbat îmi place să fiu feminină, dar nu-mi plac lanţurile nici dacă sunt de aur şi nici coliviile aurite. Mă gândesc la familia mea dar asta nu mă împiedică să muncesc, tocmai pentru a le asigura pâinea cea de toate zilele. Nu doresc să conduc lumea nici s-o schimb, asta m-ar face nefericită pentru că ştiu că e imposibil. Îmi pare rău de tine, dacă ai avut experienţe nefericite cu femeile. Ştii, fiecare vede lumea doar prin ochii lui şi evenimentele le filtrează în funcţie de personalitate. Nu sunt feministă dar nu-mi plac misoginii care consideră bărbatul superior femeii. Consider că ar fi bine să existe un parteneriat între cele două sexe nu concurenţă.


Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Derivată din D.

Diana, îmi pare bine*

Sâmburi

Niciun sâmbure nu e ceea ce pare a fi.

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Imagini și cuvinte

Despre oameni - fascinante creaturi/ Despre locuri - autentice trăiri

Paul Gabor

Rătăcit în Căpșunistan

WHEN CULTURES COLLIDE

A PERSIAN AND ROMANIAN BLOG

Lumea lui Alexandru

Despre viaţă, oameni, natură, flori, animale, locuri şi lucruri

BUCĂTĂRELI LA BORCAN

Primul blog românesc despre murături, dulcețuri și alte chestii la borcan. Probabil singurul.

gradina2016

Despre gradina in anul 2016

"Enciclopedie deschisă"

blog arădean de cultură generală

MM's Blog

The best gift you are ever going to give someone— the permission to feel safe in their own skin. To feel worthy. To feel like they are enough. — Hannah Brencher

(re)flexii

Legea Watergate: "Corupția guvernamentală e denunțată întotdeauna la timpul trecut."

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Ana.

Gandurile unei mame curioase

pisicablonda

let it come natural

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

j u r n a l d e b u b u r u z ă

"lumea e plină de simboluri. buburuza e metafora mea."

Fărâme de suflet şi de viaţă

" You'll stay with me? Until the very end... "

Evelics's Blog

Just another WordPress.com weblog

Doar un leu

Blog despre importanta fiecarui leu

mondeadrian

există zi există noapte exist şi eu pentru a le-ncurca pe toate!

9

Just another WordPress.com site

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O ciudata

Ciudata viata.....

natural 100%

pentru un corp sănătos

blue cafe

Don't worry about knowing a lot , you know what is useful , and that's what counts :)

Din viață ca-n piață

-the funny side of stories-

doar nicole...

...foind de zor/...cu rânduri și cu imagini, ce dansează printre pagini...

prinviatacaltor

"Viitorul apartine celor ce cred in frumusetea propriilor vise."

Un an în Vanuatu

- jurnal de savoir-être -

BodyGeek – Sănătate și frumusețe

Just another WordPress.com site

Dubii, Spaime si Solutii

Dubii, Spaime si Solutii

Casa care adăposteşte gânduri • Editura Excelsior Art

„Cartea bună este ca o conversaţie cu un om deştept” • Cartea – prietenul care nu trădează!

seradevise

un colaj-dialog in timp si dincolo de timp

ORIZONT ALTERNATIV

cultura, atitudine civica, informatie

