Sunt…

Iulie 24, 2014 la 8:04 pm | Postat in gânduri aiurea, jurnal aiurit, Uncategorized | 27 comentarii
Etichete: , , ,

…o corcitură şi nu mi-e ruşine s-o recunosc. Român-maghiar-german iar unii ar fi tentaţi să spună că am şi sânge de ţigan, asta datorită pielii, cu toate că nu sunt. De-aş fi, nu mi-ar fi ruşine s-o recunosc. Dar nu sunt. De ce am început să vă povestesc aceste lucruri despre mine? Pentru că pe internet e scandal, din nou, datorită unei melodii, al unui spaniol.

Mereu am fost de părere că nu e bine să fii xenofob, naţionalist sau şovin. Aceste lucruri nu au dus la nimic bun.

Mă întreb uneori, oare chiar aşa de răi sunt românii în străinătate? Poate că da poate că nu…

Poate că e şi vina noastră, prea vorbim doar de părţile noastre negative. Ştiu, o să-mi spuneţi, ţiganii nu sunt români. Chiar dacă nu vrem să recunoaştem, ei tot cetăţeni români sunt văzuţi în străinătate, aşa c-ar fi cazul să facem ceva în privinţa lor, să-i integrăm cumva în societate. Dar noi nu suntem în stare să rezolvăm problemele bătrânilor şi copiilor noştri, cum să rezolvăm atunci şi problemele ţiganilor? A acestor oameni care abia de 150 si ceva ani au fost dezrobiti. Si nici nu prea îşi dau silinţa să-şi depăşească condiţia. Cei mai mulţi sunt analfabeţi, iar asta nu e singurul lor defect.

Ei, dar prea m-am întins cu vorba, eu am dezaprobat clipul şi mulţi au făcut la fel. Ar fi bine să arătăm lumii şi partea frumoasă, doar avem şi părţi bune, nu-i aşa? Asta până vom rezolva fobia străinilor faţă de noi.

27 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Poi nu ai inteles mesajul
    Este vorba despre spanioli cand au ajuns la furat in America si au macelarit poporul incas. La scoala am invatat ca toti piratii marilor si oceanelor erau tigani si romani. Tiganii si romanii au inventat arderea pe rug in piata publica si au practicat sclavia pe plantatii……….Ai dreacu romani si tigani ce rai oamini sunt!

    • Ei vezi, au fost spaniolii pirati, au macelarit poporul incas, aurul l-au adus in Spania, iar acum isi permit să râdă de alţii. Mi-am adus aminte de o replica dintr-un film al lui Chaplin, unul care a omorat un om e ucigas, cel care a omorat o…multime e erou.😉

  2. Romaneste merge si : rade ciob de oala sparta. Am uitat ca toti spaniolii sunt blonzi si cu chip de ingeras:)

    • 🙂🙂🙂 Uite pe cine ar fi bine să iau de aliat pentru a vedea defectele…cioburilor.

  3. Eu știam că orice reclamă e bună, că-i negativă sau pozitivă. Așa că-i las să-și cânte manelele lor și să mânce și gura lor o pâne, că e criză și pă la spanioli. Poate așa vor veni mai mulți turiști curioși pe la noi, să vadă ce și cum, iar noi le vom lua banii. Într-un fel sau altul!😉

    • 🙂🙂🙂 Sanatoasa gandire Petru.🙂 Dar personal, mi-as dori sa avem mai mult parte de reclama pozitiva. Avem locuri frumoase, oameni de treaba si muncitori, nu doar uscaturile care ne fac de rusine in strainatate.

    • Petrica, noi este prea mare. De la noi pana la tine la mine mananci o paine
      Reclamele negative ni le facem si singuri. Nu avem nevoie de ajutoare. Sa fie la ei alea negative.Cervantes este nasul lor iar Don Quijote era roman. Canutza om sucit este parfum fata de tampitzii lor

      • Gheo, Petru nu este rauvoitor. Adevarul este ca suntem mistocari din fire, asa cum spui tu, reclamele negative ni le facem singuri dar atunci cand suntem criticati de altii ne doare. Poate ar fi bine să ne facem mai multa reclama pozitiva, totusi. Să arătăm că nu suntem toţi proşti, lenesi, necinstiti, nespalati…:)

      • ,, Să arătăm că nu suntem toţi proşti, lenesi, necinstiti, nespalati…:),,
        Procentul de tampiti la fiecare popor este constnt de mii de ani si variaza in limite stranse. Diferenta este ca unii sunt mai galagiosi. No, fiecare cu manelele lui. Daca esti atenta la exprimarea lor o sa vezi ca au ceva cu romanii si tiganii nu cu romancele si tzigancile🙂 Nu am auzit critici lansate de femeile spaniole la adresa romanilor si tiganilor
        Schimbul asta de celule genereaza invidie😉🙂

      • 🙂🙂 Da, am observat că au ce au doar cu bărbaţii romani si tigani. Vorba unui italian simpatic ,, Văd că nu protestează împotriva femeilor care merg la…produs.,,
        Au ce au cu cei care merg să muncească sau să fure…

      • Offfffff! Ce ma fac cu voi? Nu fura nimic de la ei. Ce sa fure? Pamantul galben si prostia? Avem si noi, nu avem nevoie. Romanii si tiganii recupereaza ce au furat ei de la noi.

      • 🙂🙂🙂 Imi place punctul tau de vedere. In concluzie, statul roman ar trebui să le dea si prima celor care pleacă în Italia, Spania, Germania, Anglia…
        Lasand gluma la o parte mereu a fost mai evident paiul din ochii altora decat barna din ochii celor care au observat paiul.😉

      • Statul marinimos le da gratis strainilor toata averea romanilor. Cineva trebuie sa o recupereze. Sincer eu ii felicit pe cei care fura afara. Am ce am cu cei care ii fura pe cei fara aparare ramasi acasa. Este mai ieftina o reclama proasta decat pretul de a fi considerat un prost care nu stie sa aprecieze o bogatie nationala

      • Perfect de acord cu tine. Uite, in Ungaria de exemplu strainii nici acum nu au dreptul sa cumpere pamant, cu toate astea, sunt mai bine vazuti decat romanii.

      • eu din pamantul meu le dau gratis parcele pe veci, 2/2m si coroane din musetel tuturor strainilor care au ciugulit din noi si care ne vorbesc de rau. Poate asa o sa aprecieze inima mare a romanilor🙂

      • Moamăăăă cât eşti de avut, dar şi mărinimos în acelaşi timp!

      • Heiiii! Fara exagerari. Le dau pe etaje pana in centrul pamantului Peste ultimul pun panselutze si levantzica

  4. @”…o corcitură şi nu mi-e ruşine s-o recunosc. Român-maghiar-german” – ar fi chiar „culmea” sa-ti fie rusine de origini, chiar daca esti un „melting pot” european!🙂 sunt românca get-beget, desi mi-s cetateana franceza si voi fi trait în Franta mai multi ani decât în România, continui sa raspund cui ma-ntreaba pe orice meridian: sunt românca, domiciliata-n Franta, am zis!🙂 Ah, chiar daca tiganii români au „napadit” Europa vestica, nimeni nu mi-a facut vreo remarca urâta, neplacuta sau xenofoba din cauza lor…

    • Aşa şi trebuie să fie M.🙂 Oamenii să te aprecieze ca individ nu în funcţie de originile tale. Faptul că nu ţi-ai renegat originile te face un om extraordinar în ochii mei.:)

      • Multi isi neaga originea si isi cauta neamuri noi dar nu-i lasa pedigriul

      • Nu-i lasă probabil nici neîncrederea celor din jurul lor, care ştiu probabil că cel care-şi neagă originea la un moment dat poate să-şi nege şi prietenii şi celelalte neanuri.🙂

      • Mai simplu si eficient este sa se adapteze la cultura si oamenii de acolo decat sa isi caute parinti

      • Tocmai că e greu să te adaptezi la o altă cultură, dacă nu ai avut de-a face până ce te-ai maturizat, cu ea.

      • 9, nu mi-a trecut prin neuroni o secunda sa afirm vreodata ca nu-s românca… cum în franceza am accent din Alsace-Lorraine, iar în engleza accent „chebecos”, una lume ma-ntreaba daca-s doar de ORIGINE româna, la care raspund „apasat”: sunt românca, nascuta-n România, din parinti români!🙂 danke schön, meine liebe Stern!❤

      • Stiai ca cetatea Oradiei este sub formă de…stern?🙂

  5. Tiganii nu apartin numai poporului roman. Ei sunt cetateni universali. Fiecare natiune are tigani. Ei au originile lor, cultura lor, obiceiurile lor. Faptul ca au stat departe de natiunea in mijlocul careia s-au aflat la un moment dat a facut ca acestia sa isi pastreze identitatea lor, si au facut din ei niste neadaptati societatii respective. Ei sunt ai lor si atat. Nu ii poti obliga la nimic. Poti sa ii condamni? Nu.

    • Nu-i condamn, G.🙂 Departe de mine gândul, cred că ar fi bine doar să înveţe să-şi folosească talentele cu care au fost înzestraţi, în sensul bun al cuvântului.


Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Derivată din D.

Diana, îmi pare bine*

Sâmburi

Niciun sâmbure nu e ceea ce pare a fi.

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Imagini și cuvinte

Despre oameni - fascinante creaturi/ Despre locuri - autentice trăiri

Paul Gabor

Rătăcit în Căpșunistan

WHEN CULTURES COLLIDE

A PERSIAN AND ROMANIAN BLOG

Lumea lui Alexandru

Despre viaţă, oameni, natură, flori, animale, locuri şi lucruri

BUCĂTĂRELI LA BORCAN

Primul blog românesc despre murături, dulcețuri și alte chestii la borcan. Probabil singurul.

gradina2016

Despre gradina in anul 2016

"Enciclopedie deschisă"

blog arădean de cultură generală

MM's Blog

The best gift you are ever going to give someone— the permission to feel safe in their own skin. To feel worthy. To feel like they are enough. — Hannah Brencher

(re)flexii

Legea Watergate: "Corupția guvernamentală e denunțată întotdeauna la timpul trecut."

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Ana.

Gandurile unei mame curioase

pisicablonda

let it come natural

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

j u r n a l d e b u b u r u z ă

"lumea e plină de simboluri. buburuza e metafora mea."

Fărâme de suflet şi de viaţă

" You'll stay with me? Until the very end... "

Evelics's Blog

Just another WordPress.com weblog

Doar un leu

Blog despre importanta fiecarui leu

mondeadrian

există zi există noapte exist şi eu pentru a le-ncurca pe toate!

9

Just another WordPress.com site

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O ciudata

Ciudata viata.....

natural 100%

pentru un corp sănătos

blue cafe

Don't worry about knowing a lot , you know what is useful , and that's what counts :)

Din viață ca-n piață

-the funny side of stories-

doar nicole...

...foind de zor/...cu rânduri și cu imagini, ce dansează printre pagini...

prinviatacaltor

"Viitorul apartine celor ce cred in frumusetea propriilor vise."

Un an în Vanuatu

- jurnal de savoir-être -

BodyGeek – Sănătate și frumusețe

Just another WordPress.com site

Dubii, Spaime si Solutii

Dubii, Spaime si Solutii

Casa care adăposteşte gânduri • Editura Excelsior Art

„Cartea bună este ca o conversaţie cu un om deştept” • Cartea – prietenul care nu trădează!

seradevise

un colaj-dialog in timp si dincolo de timp

ORIZONT ALTERNATIV

cultura, atitudine civica, informatie

