Trăim…

Octombrie 9, 2014 la 10:53 pm | Postat in d'ale copiilor, gânduri aiurea | 23 comentarii

…într-o lume în care suntem bombardaţi cu o mulţime de informaţii. Unele se bat cap în cap şi ajung să ne deruteze şi pe noi adulţii, cu atât mai mult pe copii.

Zilele trecute îl aduceam pe băieţelul fratelui meu de la şcoală. Cred că nu mai trebuie să vă spun ce grele au ajuns ghiozdanele copiilor din ziua de azi. Matematica nu mai e un singur manual ci are cel puţin trei cărţi. Şi el e un copil care e abia în clasa a III a. Vorbeam cu el despre şcoală şi m-a surprins când mi-a spus că ştie de teoria evoluţionismului şi teoria relativităţii. Hmmm…deştept copil, mi-am mormăit…

– Dar despre teoria creaţionismului, ai auzit? l-am întrebat.

– Nu, nu ştiu de ea, mi-a răspuns foarte serios. Ce spune?

Dar nu aici doream să ajung cu ceea ce am început să scriu. Copiii noştri învaţă lucruri atât de contradictorii, în stare să-i deruteze. La religie învaţă despre Dumnezeu şi cum a creat lumea în 7 zile. La geografie învaţă despre apariţia Universului şi teoria Big-bangului. La biologie desre evoluţionism…

Şi uite aşa ajungem să le sădim în fragedele minţi îndoiala. Ce este poveste şi ce este adevărat se vor întreba. Apoi în clasele mai mari, cei mai mulţi vor considera religia o materie de umplutură şi în cel mai bun caz, vor chiuli de la şcoală când vor avea religie sau revoltaţi la vârsta adolescenţei vor pune întrebări profesorului de religie care le va răspunde ,, Crede şi nu cerceta,, sau îi va duce la director pe motiv că încearcă să le submineze autoritatea. Mă întreb atunci, nu le-ar fi mai de folos studierea Istoriei Religiilor, nu i-ar face să-şi deschidă ochii mai bine asupra lumii înconjurătoare?

Poate greşesc poate nu e aşa cum gândesc eu, tocmai de aceea vă invit să vă spuneţi părerea.

De ce am scris despre toate aceste lucruri delicate? M-a îndemnat Mel şi sigur că da, sunt curioasă şi eu să văd cum gândiţi.

23 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Părinții mai religioși ar vrea ca religia să fie predată obligatoriu în școli. Ceilalți consideră că opțional ar fi mai corect. Eu mă întreb dacă a început să se predea elevilor șahul, așa cum se promitea în vară. Ai auzit ceva, în această privință?

    • Nu cred ca e o materie care a devenit obligatorie in scoala. Stiu ca ai mei au studiat sahul in clasele I-IV, dar plateam orele noi, parintii.

      • deja religia ca materie obligatorie în scoli PUBLICE(laice) e o aberatie… în scolile private(catolice) din Franta si din alte tari europene e OPTIONALA.

      • Cred ca orele de religie ar trebui să fie treaba preoţiolo în biserică. Programa în şcoli ar trebui structurată astfel încât elevii să descopere diversitatea religiilor existente în lume. Dar asta e doar o părere…

  2. Nu stiu de ce nu-i lasa sa-si traiasca copilaria.Normal, adaptat totul la nivelul tehnologic de acum.
    Au vreme sa descopere si sa creeze.
    Orice materie e considerata de elevi o corvoada si introdusa in scoli ca materie, se vor indeparta de religie.Nu inveti cu constringeri sa iubesti sau sa crezi.

    • Aşa este.🙂 Iubirea nu se învaţă, constrâns fiind.🙂

  3. invatamantul romanesc este stricat de la „CAP”!! este o lupta surda copil,parinte profesor cu angoase razbunari,refulari, lacrimi..am fost linistita si relaxata doar cand copilul a terminat liceul..!!
    nu „construim”copii si tineri, persecutam,oprimam , obligam..si ei intorc armele si se razbuna si pe noi chiar!!
    am intrebat copii de cl 1 daca le place la scoala ..NUUUU!! raspuns corect!!
    eu nu cred ca o sa ne treaca in romanica !! atat timp cat le cerem fizica cuantica si matematici aplicate si nu-i invatam sa se spele pe dinti, sa vorbeasca corect si sa respecte oamenii si legile..nimic nu reparam!!

    • Aşa cred şi eu. Copiii sunt bombardaţi prea mult cu lucruri abstracte iar regulile de bază sunt uitate.🙂
      Despre cât de relaxată voi fi eu acum că şi ai mei au terminat liceul, voi vedea probabil după ce termină facultatea.🙂

  4. @”Mă întreb atunci, nu le-ar fi mai de folos studierea Istoriei Religiilor…” – total, definitiv si-absolut de-acord cu tine, free star…🙂❤

    sunt si "votez" pentru "a studia, a alege, a opta, a decide", NU "a impune" religia!

    • Uite că suntem deja două, Mel.🙂🙂

      • 😉❤🙂 …

  5. Intrebare : pentru care motiv l-ai intrebat p’ala , elev in clasa a III-a daca a auzit despre teoria creationismului ? Pentru ce nu l-ai intrebat bunaoara , daca stie care-i diferentza intre teorie si axioma ? Sigur ca da ….in primul rand felicit din toata inima pe nepotul dumitale pentru mintea agera si urechea ascutita deoarece , merg la pariu ca n-a aflat despre evolutionism si relativitate in clasele ” inferioare ” si nici macar in familie …fara sa pun sub semnul intrebariii educatia pe care fratele dumitale si sotia sa o ofera copilului ci….de la TELEVIZOR ! ” Crede si nu cerceta ” …parca m-asi indoii ca un profesor d e Religie ….fie el si preot { cu exceptia celor chatolici desii….pana si la astia conceptul este considerat ” gresit ” } sa-si permita sa pretinda asa ceva unui elev , deoarece insasi cartea d e capatai a crestinatatii spune foarte clar , prin vocea autorizata a lui Isus Hristos : ” Cercetati Scripturile , din ele veti afla adevarul iar ADEVARUL VA VA FACE LIBERI ” . Spunea Petre Tutea la un moment dat : ” La inceput OMUL { barbat si femeie ca a inseamnat om pentru constructia lui Dumnezeu } , umbla liber prin Eden pana cand , s-a gasit ” cineva ” care sa impuna o lege : din acel moment OMUL n-a mai fost liber ci a fost incatusat in lanturile legii devenind rob ” . Ce doresc sa spun prin asta….lasa copilul liber sa intrebe ce doreste iar dumneata , daca te pricepi sa-i raspunzi si sa-l lamauresti dupa cultura dumitale si intelegerea sa ….foarte bine , daca nu….lasa-l ca ” va cerceta si singur in cautarea adevarului : acesta este d e fapt scopul intregii noastre vieti ca oameni pe acest pamant ” . Nu-mi pare rau d e altceva decat d e faptul ca aceasta idee nu-mi apartine mie ci lui….Petru Culianu .

    • De ce l-am întrebat? Pentru că eram mirată şi amuzată în acelaşi timp de faptul că un copil de 8 ani vorbeste despre asemenea…teorii.🙂
      Sigur că îl las să întrebe, atât eu cât şi ceilalţi din jurul lui. Îi şi explicăm pe măsura înţelegerii lui şi a cunoştinţelor noastre.🙂

  6. Am incercat sa ” votez ” de doua ori …adica sa-ti acord nu cinci stele ci zece pentru postare , insa…. aici functioneaza cu brio acel sistem impotriva votului multiplu….spre deosebire de cel din sistemul electoral romanesc 😡 !

    • 🙂🙂 Mulţumesc pentru vot Marian.

  7. Cred ca educatia se face si in scoala si acasa . Parintii au un rol mult mai mare decat scoala in aceasta privinta,a religiei, unde scoala ar fi bine sa ofere doar informatii, si nu educatie .

    • Bine spus July. Asta e şi părerea mea, tocmai de aceea îmi pusesem întrebarea în legătură cu Istoria religiilor.🙂

      • Stiu ca educatia religioasa de acasa lasa de dorit, dar aici este problema bisericii al carei scop nu este sa stranga averi si sa ridice biserici . Seara placuta, 9 !😀

      • Seara frumoasa si tie July.🙂

  8. Ar fi o idee bună cu Istoria Religiilor. Habar n-am acum ce se studiază, eu am studiat asta abia în primul an de facultate….

    • Cred că ar fi mai corect să înveţe copiii despre existenţa mai multor credinţe. Poate i-ar face mai toleranţi. Sigur toate informaţiile să fie la nivelul înţelegerii lor.🙂

  9. Eu as opta pentru istoria religiilor. Nu neaparat din clasa I, caci si povestile au timpul lor🙂
    Exista intrebari ce raman vii tot timpul, raspunsul schimbandu-se in timp. Pentru ca, cu cat citesti mai mult cu atat ai impresia ca stii mai putin🙂 De unde venim, incotro ne indreptam si cine suntem – raman de actualitate🙂
    Am citit ceva frumu, iti las si tie:
    ” Cred că atitudinea corectă (aici este un pas important de făcut în mentalităţi) este de a concepe pur şi simplu realitatea ca pe un cristal care are diferite faţete. Evident, fiecare faţetă reprezintă o altă faţă a realităţii. De multe ori total diferită de o altă faţetă. Ştiinţe şi religii, ştiinţe şi tradiţii, arte şi religii etc. Dar, cu toate acestea, cristalul este acelaşi… realitatea este una şi multiplă totodată ” Cuvintele apartin domnului Basarab Nicolescu, fizician si filozof de origine romana, preocupat de multe, in special de conceptul de trandisciplinaritate.
    De aici cam rezulta ca nimic nu este in plus. Nici religia – oricare ar fi ea, nici arta, nici stiinta. Trebuiesc doar puse cap la cap🙂
    In ce priveste copiii cred ca cel mai onest e sa-i prezinti cat mai multe perspective. Sa-l lasi sa se joace, sa afle, sa experimenteze, sa se intrebe🙂

    • Sunt perfect de acord cu tine lotusel.🙂 Tocmai de aceea aşa cum ai spus tu, ar fi bine sa fim oneşti faţă de noi şi faţă de ceilalţi şi să încercăm să prezentăm copiilor toate faţetele cristalului. Să nu considerăm că deţinem adevărul absolut.🙂


Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Derivată din D.

Diana, îmi pare bine*

Sâmburi

Niciun sâmbure nu e ceea ce pare a fi.

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Imagini și cuvinte

Despre oameni - fascinante creaturi/ Despre locuri - autentice trăiri

Paul Gabor

Rătăcit în Căpșunistan

WHEN CULTURES COLLIDE

A PERSIAN AND ROMANIAN BLOG

Lumea lui Alexandru

Despre viaţă, oameni, natură, flori, animale, locuri şi lucruri

BUCĂTĂRELI LA BORCAN

Primul blog românesc despre murături, dulcețuri și alte chestii la borcan. Probabil singurul.

gradina2016

Despre gradina in anul 2016

"Enciclopedie deschisă"

blog arădean de cultură generală

MM's Blog

The best gift you are ever going to give someone— the permission to feel safe in their own skin. To feel worthy. To feel like they are enough. — Hannah Brencher

(re)flexii

Legea Watergate: "Corupția guvernamentală e denunțată întotdeauna la timpul trecut."

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Ana.

Gandurile unei mame curioase

pisicablonda

let it come natural

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

j u r n a l d e b u b u r u z ă

"lumea e plină de simboluri. buburuza e metafora mea."

Fărâme de suflet şi de viaţă

" You'll stay with me? Until the very end... "

Evelics's Blog

Just another WordPress.com weblog

Doar un leu

Blog despre importanta fiecarui leu

mondeadrian

există zi există noapte exist şi eu pentru a le-ncurca pe toate!

9

Just another WordPress.com site

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O ciudata

Ciudata viata.....

natural 100%

pentru un corp sănătos

blue cafe

Don't worry about knowing a lot , you know what is useful , and that's what counts :)

Din viață ca-n piață

-the funny side of stories-

doar nicole...

...foind de zor/...cu rânduri și cu imagini, ce dansează printre pagini...

prinviatacaltor

"Viitorul apartine celor ce cred in frumusetea propriilor vise."

Un an în Vanuatu

- jurnal de savoir-être -

BodyGeek – Sănătate și frumusețe

Just another WordPress.com site

Dubii, Spaime si Solutii

Dubii, Spaime si Solutii

Casa care adăposteşte gânduri • Editura Excelsior Art

„Cartea bună este ca o conversaţie cu un om deştept” • Cartea – prietenul care nu trădează!

seradevise

un colaj-dialog in timp si dincolo de timp

ORIZONT ALTERNATIV

cultura, atitudine civica, informatie

