Uneori…

Noiembrie 4, 2014 la 5:41 pm | Postat in de-ale noastre | 24 comentarii

…supărarea pune stăpânire şi pe mine. Nu e nevoie să fiu eu personajul principal al supărării, ci durerea celor din jurul meu. Ce poate să fie mai dureros decât să vezi familii care se despart, nu pentru că nu se înţeleg ci pentru că sunt nevoiţi să plece în străinătate să poată munci, pentru că aici nu mai găsesc locuri de muncă. Aşa s-a întâmplat şi azi, unei colege de-ale mele, pe care a cuprins-o disperarea, ştiind că va rămâne acasă singură. Pe rând au luat calea străinătăţii cei dragi ai ei. Primul a plecat soţul ei, apoi a urmat fata iar acum îi pleacă şi băiatul. Rămâne acasă doar ea şi câinele. Şi atunci să nu fie supărată pe politicieni? Tinerii ne pleacă, luând calea pribegiei, visând la un trai decent. Rămânem din ce în ce mai puţini aici şi din ce în ce mai bătrâni. Am încercat s-o îmbărbătez, spunându-i c-o să se întoarcă ai ei, într-o zi. Am încercat…

Sper că va veni o zi în care copiii nu vor plânge după părinţii plecaţi departe şi părinţii nu vor mai suspina la plecarea copiilor. Va veni o asemenea zi… în care ….

O zi în care nu vom mai munci clandestin în lumea largă.

24 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Stiu cativa, si nu putini, copii ramasi acasa in grija rudelor, parintii fiind nevoiti sa plece . Atat de tristi cateodata !

    • Da, July. Copiii au nevoie de dragostea părinţilor. Iar părinţii sunt nevoiţi să aleagă între dragostea ce le-o oferă sau…pâinea pusă pe masă.

      • Acestia sunt oameni disperati care nu mai au de ales, 9 . Dac ar putea sa ofere o cat de mica siguranta a zilei de maine, sunt sigura ca nu ar alege intre paine si copii . Si sunt multi care nu vor sa stea la pomenile statului, stiu ca pot mai mult, pot sa razbata singuri . Bravo lor !

      • Sunt sigura July ca asa este.

  2. Se vor intoarce batrani, obositi si bolnavi si vor constata ca nu mai gasesc nimic din ce au lasat in urma cu cativa ani. Nici casa, nici familia, nici copii, nici nimic…

    • Asa este G, precum spui…

      • De data asta preferam sa ma contrazici🙂

      • Din ce în ce mai des mă gândesc la gluma aceea cu…cine pleacă ultimul din Ro. să stingă lumina.🙂

  3. Tristețea asta… a ajuns să fie numitor comun și pentru cel ce rămâne acasă, și pentru cel ce pleacă aiurea, spre locuri necunoscute…

    • Din păcate, aşa este.

  4. Off… sper şi eu să vină ziua aia. Până nu e prea târziu.

    • Pana nu ramane tara fara locuitori…

  5. E trist ca se intampla asa. Cred ca ptr un parinte e greu, greu tare sa faca o astfel de alegere.
    Habar n-am ce se va intampla cu tarisoara, desi daca apreciez faptele e destul de evident… Dar e drept, au mai fost momente in istorie cand lucrurile au luat-o in alta parte decat cea evidenta. Datorita unor oameni, oamenilor. Mna, in alta ordine de idei, pe 16 voi merge iar la vot. Nu stiu daca cu speranta ori naivitate, dar macar voi fi acolo.

    • De votat voi vota si eu, sper ca bine.🙂
      Oamenii sfintesc locul dar il pot face si de nelocuit…

  6. Cred că fiecare avem pe cineva drag plecat, măcar pentru o perioadă, la muncă în străinătate. Nevoia i-a făcut ambasadori ai celor rămași, prin care suntem cunoscuți și judecați, în funcție de performanțe. Restul e durere și tristețe.

    • Exact Petru. Oamenii pleaca in speranta la mai bine.

  7. tragedia umana continua în România de aprox 20 ani…😦 am constatat-o la fata locului acum 2 luni… n-am putut bifa „like”, scrii formidabil de bine ca de-obicei, cu pana sufletului…❤

    • Ni se spune generatia de sacrificiu, Mel. Sper ca sacrificiul nostru sa nu fie in zadar.

  8. Nu, nu se vor întoarce! Şi-ai rupt rădăcinile, nu sunt acasă nici acolo, nici aici. Cresc generaţii fără ţară, uită limba şi obiceiurile, uită de tot ce-a rămas în urma lor…ştiu din propria experienţă…

    • Da, din păcate, înclin să-ţi dau dreptate.

  9. uite ce-am gasit eu, iti las si tie🙂

    • Multumesc Lotusell, am aflat de scurt metrajul acesta din clipul celor de la Voltaj.

      • M-am gandit ca ti-ar face placere si tie sa-l vezi cap-coada.Eu abia acuma seara am reusit asta🙂

      • Inainte de a posta videoclipul celor de la Voltaj pe blog, am plâns urmărind filmul. La fel mi s-a intamplat si acum.
        Este dureros cum dorul copiilor ajunge să-i facă lucruri care uneori pot deveni periculoase.


Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Derivată din D.

Diana, îmi pare bine*

Sâmburi

Niciun sâmbure nu e ceea ce pare a fi.

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Imagini și cuvinte

Despre oameni - fascinante creaturi/ Despre locuri - autentice trăiri

Paul Gabor

Rătăcit în Căpșunistan

WHEN CULTURES COLLIDE

A PERSIAN AND ROMANIAN BLOG

Lumea lui Alexandru

Despre viaţă, oameni, natură, flori, animale, locuri şi lucruri

BUCĂTĂRELI LA BORCAN

Primul blog românesc despre murături, dulcețuri și alte chestii la borcan. Probabil singurul.

gradina2016

Despre gradina in anul 2016

"Enciclopedie deschisă"

blog arădean de cultură generală

MM's Blog

The best gift you are ever going to give someone— the permission to feel safe in their own skin. To feel worthy. To feel like they are enough. — Hannah Brencher

(re)flexii

Legea Watergate: "Corupția guvernamentală e denunțată întotdeauna la timpul trecut."

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Ana.

Gandurile unei mame curioase

pisicablonda

let it come natural

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

j u r n a l d e b u b u r u z ă

"lumea e plină de simboluri. buburuza e metafora mea."

Fărâme de suflet şi de viaţă

" You'll stay with me? Until the very end... "

Evelics's Blog

Just another WordPress.com weblog

Doar un leu

Blog despre importanta fiecarui leu

mondeadrian

există zi există noapte exist şi eu pentru a le-ncurca pe toate!

9

Just another WordPress.com site

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O ciudata

Ciudata viata.....

natural 100%

pentru un corp sănătos

blue cafe

Don't worry about knowing a lot , you know what is useful , and that's what counts :)

Din viață ca-n piață

-the funny side of stories-

doar nicole...

...foind de zor/...cu rânduri și cu imagini, ce dansează printre pagini...

prinviatacaltor

"Viitorul apartine celor ce cred in frumusetea propriilor vise."

Un an în Vanuatu

- jurnal de savoir-être -

BodyGeek – Sănătate și frumusețe

Just another WordPress.com site

Dubii, Spaime si Solutii

Dubii, Spaime si Solutii

Casa care adăposteşte gânduri • Editura Excelsior Art

„Cartea bună este ca o conversaţie cu un om deştept” • Cartea – prietenul care nu trădează!

seradevise

un colaj-dialog in timp si dincolo de timp

ORIZONT ALTERNATIV

cultura, atitudine civica, informatie

