Fiecare…

Iulie 5, 2015 la 8:55 am | Postat in rețete | 26 comentarii
Etichete: ,

…cu ,,caperele,, lui!

Ale mele sunt din boboci mai mult sau mai puţin boboci, vreau să spun de…păpădie.DSCF5067

Se pot face şi din seminţe necoapte de conduraşii doamnei.

Cum se fac? Simplu! Cules, spălat boboci de păpădie. Pus la murat în oţet de mere şi apoi folosit. Eu le mănânc cu ouă ochiuri.

Dacă ar fi să vorbesc de beneficii, sunt o mulţime şi dacă daţi o căutare pe google o să le descoperiţi şi singuri, aşa că nu vreau să vă răpesc plăcerea descoperirii.🙂

26 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Chiar nu stiam,9, ca se poate pune la murat papadia. Stiam de miere.

    • Dacă ai răbdare să culegi doar bobocii care nu sunt deschişi deloc, iese şi aspectoasă murătura.🙂
      Eu n-am avut răbdare, recunosc.🙂

      • Nu am talent si nici rabdare sa gradinaresc. Las altora placerea, eu cu gustatul. :)))

      • Eu în schimb iubesc grădinăritul, doar că am plăcerea asta doar când ajung la maică-mea.🙂
        Adevărul e că musai să fie şi degustători.🙂🙂

  2. Mă crezi că io am mâncat la viaţa mea tăt felul de chestii dar niciodată … capere ? Nu ştiu să spun de ce, că doar sunt pline rafturile hipermarketurilor de ele. Dar, nu ştiu … ceva nu m-a atras suficient de mult încât să le încerc. Însă dacă mai găsesc boboci de păpădie prin curte, am să încerc şi eu reţeta ta.

    • E bună şi pentru tine hipertensivule.🙂 Păpădia e o plantă medicinală care se poate folosi toată. De la rădăcini până la floare. Şi depinde doar de imaginaţia noastră în câte moduri o putem folosi.🙂

  3. Interesant, dar cam târziu pentru păpădii. Eu știu o altă rețetă gen „caperele săracului”: http://www.gardenbetty.com/2013/01/poor-mans-capers-pickled-nasturtium-pods/

    • Anul acesta am preparat pentru prima dată bobocii de păpădie. Am vrut să gust eu prima, apoi să dau mai departe.🙂
      Mulţumesc pentru link, o să trec să văd.🙂

    • Da, ştiam de condurii doamnei, dar niciodată nu am avut atât de multe seminte necoapte încât să le pun la murat.🙂

  4. Wow!!! Am căzut pe spate (metaforic). Eu încă am păpădii și-mi place și ideea, amestecul și culoarea. Ador să gătesc și să aranjez mesele. Am vrut să pun și pe blog o rubrică cu de-ale gurii, dar am zis că nu merge la formatul actual. Eu sunt convinsă și conștientă de beneficiile păpădiei (cu condiția să nu fie în peluză că distruge iarba) se vând frunze de păpădii în alimentară alături de salată. Cât stau la murat? Doar oțet de mere? Cantități? Mulțumesc!!!

    • Spor la cules! Asta e cel mai complicat.
      Eu le-am pus doar in otet de mere, atat cat sa acopar florile in borcan. Dar poti face variatiuni pe aceasi tema. Boabe de mustar, foi de dafin, verbina…

      • E vreo tehnică specială? Mie mi s-a părut c-ai pus și floarea și frunza. Eu am o sculă specială de extras din pământ, și mă gândesc că trebuie doar să le tai rădăcina și să le spăl bine.

      • Rădăcina e la fel de pretioasa precum florile si frunzele. Cred ca ai putea pune întreaga planta daca doresti. Eu am pus doar floarea, ma rog boboceii si florile pe jumate inflorite.🙂

      • Mulțumesc. Abia aștept să experimentez.🙂

      • Sunt curioasa si eu sa-ti citesc parerea.🙂

      • 🙂

  5. chiar ieri le-am adaugat la un sos… o minune!🙂 aici se face si-un „vin”(aperitiv) din papadie, iar frunzele se-adauga la o salata mixta…🙂
    * * *
    P.S. cum mi-s „capricorana”, sigur ca-mi plac „câpres”(capere?), iar arbustu’ se numeste „câprier”… QED!😉

    • Poti sa ne dai si noua reteta sosului ?🙂

      • simplu ca „bonjour!”🙂 le-am adaugat la sosu’ preparat în prealabil din rosii curatate de piele si de seminte, tocate-n cubulete, plus ulei de masline, putin usturoi, piper si marar verde… folosit pentru paste fara gluten pe care le-am „stropit” cu parmesan ras… bon appétit!🙂

      • Multumesc frumos.🙂 Sigur o voi incerca.🙂

  6. Văd că ne-ai surprins pe mulți cu caperele tale. Încă un gust pe care trebuie să-l încerc.🙂

    • Ia pune-te pe treaba, Petru!🙂

  7. Ar trebui să ţin minte pentru anul viitor. că greu nu pare deloc. mulţămesc!

    • Cu drag, Potecuto.🙂 Da, e foarte simplu. Imi place sa nu complic lucrurile.


Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Derivată din D.

Diana, îmi pare bine*

Sâmburi

Niciun sâmbure nu e ceea ce pare a fi.

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Imagini și cuvinte

Despre oameni - fascinante creaturi/ Despre locuri - autentice trăiri

Paul Gabor

Rătăcit în Căpșunistan

WHEN CULTURES COLLIDE

A PERSIAN AND ROMANIAN BLOG

Lumea lui Alexandru

Despre viaţă, oameni, natură, flori, animale, locuri şi lucruri

BUCĂTĂRELI LA BORCAN

Primul blog românesc despre murături, dulcețuri și alte chestii la borcan. Probabil singurul.

gradina2016

Despre gradina in anul 2016

"Enciclopedie deschisă"

blog arădean de cultură generală

MM's Blog

The best gift you are ever going to give someone— the permission to feel safe in their own skin. To feel worthy. To feel like they are enough. — Hannah Brencher

(re)flexii

Legea Watergate: "Corupția guvernamentală e denunțată întotdeauna la timpul trecut."

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Ana.

Gandurile unei mame curioase

pisicablonda

let it come natural

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

j u r n a l d e b u b u r u z ă

"lumea e plină de simboluri. buburuza e metafora mea."

Fărâme de suflet şi de viaţă

" You'll stay with me? Until the very end... "

Evelics's Blog

Just another WordPress.com weblog

Doar un leu

Blog despre importanta fiecarui leu

mondeadrian

există zi există noapte exist şi eu pentru a le-ncurca pe toate!

9

Just another WordPress.com site

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O ciudata

Ciudata viata.....

natural 100%

pentru un corp sănătos

blue cafe

Don't worry about knowing a lot , you know what is useful , and that's what counts :)

Din viață ca-n piață

-the funny side of stories-

doar nicole...

...foind de zor/...cu rânduri și cu imagini, ce dansează printre pagini...

prinviatacaltor

"Viitorul apartine celor ce cred in frumusetea propriilor vise."

Un an în Vanuatu

- jurnal de savoir-être -

BodyGeek – Sănătate și frumusețe

Just another WordPress.com site

Dubii, Spaime si Solutii

Dubii, Spaime si Solutii

Casa care adăposteşte gânduri • Editura Excelsior Art

„Cartea bună este ca o conversaţie cu un om deştept” • Cartea – prietenul care nu trădează!

seradevise

un colaj-dialog in timp si dincolo de timp

ORIZONT ALTERNATIV

cultura, atitudine civica, informatie

