Femeie…

Iulie 7, 2015 la 8:49 pm | Postat in gânduri aiurea, jurnal aiurit, rețete | 30 comentarii
Etichete:

…serioasă-s eu? Nu, nu vă grăbiţi să-mi răspundeţi. Citiţi şi apoi daţi-vă cu părerea.

Azi mă gândeam să scriu despre crinul de-o zi, sau a grădinarului leneş. Săptămâna trecută am aflat că e o floare comestibilă.

DSCF5009

Am şi gustat-o. Are maică-mea în curte, destui.

Atenţie doar că nu toţi crinii sunt comestibili!

Ei şi mă gândeam să caut reţete cu crini. Petalele se pot folosi în salate. Au un gust dulceag şi delicat.

Eh! Oare cine m-a pus să caut să văd cu ce reţete v-am mai ,,delectat,,?

Păi numai citindu-le şi mă îndoiesc de faptul că mai sunt luată în serios.

Ia ascultaţi! Capere din boboci de păpădie, dulceaţă de căpşuni cu mentă, dulceaţă din fructe de soc, salată curcubeu, dulceaţă de caise cu pepene galben, omletă cu flori de conduraşi, vinete murate, gogoşele cu flori de salcâm, compot de dovleac…ăăă

Gata, că pe mine mă apucă ameţeala. Probabil vă întrebaţi dacă nu pot să vă vorbesc şi eu despre gogoşari, ardei capia, castraveţii muraţi şi fasole verde la borcan…

Uite că le-am şi pozat să vedeţi că aş putea vorbiDSCF5078 DSCF5071

Sau v-aş putea sevi cu o ciorbiţă bună de legume.

DSCF5079

Recunosc am salivat azi când am pozat-o. Mirosea incredibil.🙂

Dar atunci n-aş mai fi…9 şi reţetele ei, de care mă mir şi eu odată cu voi.

30 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Gospodino, musafiri potecişti primeşti?😀

    • Sigur că da! Doriţi o salată de petale de crini? Sau o supă de petale tot de crini?😉

      • Doresc! Fără „sau” dacă se poate😀

      • O salată mare şi o supă de crini aici la Potecuţe!🙂
        O dulceaţă de trandafiri sau o îngheţată de avocado cu banane ca desert?😀

      • Îngheţată de avocado! Fără discuţie. Habar n-am cum e dar sună bine😀

      • Simplu de preparat.😉 Un avocado curăţat de coajă şi sâmbure, dat prin blender cu zahăr vanilat şi o banana sau ce-o mai fi.🙂 Apoi pus la congelator şi aşteptat până îţi spui: ,, Gata fie ce/o fi, eu o mănânc şi pe jumate îngheţată,,.🙂🙂

      • Am notat!😉

      • Partea cu ,,fie ce-o fi e cea mai importantă,,.:)

      • Asta îi dă savoare😀

      • Cu siguranţă!😀

  2. Dulceata din petale de crin facea mama. Dar sa nu ma intrebi reteta. :)))

    • Na! Ia fă bine si spune reteta!:P

      • Am spus ca nu o stiu, dar sigur stiu cei de pe bucataras.ro. Ii voi intreba ca am cont acolo si-ti spun.

      • Sunt curioasa. Are gust de pepene galben?

      • 9, nu-mi mai aduc aminte, sincer. Mama mea s-a dus demult, iar eu nu sunt fan dulceturi. Stiu doar ca o vedeam facand vara asa ceva cand eram mica. Am dat mesaj de FB prietenului care-i bucataras, astept raspunsul. Daca nu intra in 10 minute il sun si-ti scriu aici.

      • Multumesc July. Dar nu-i nevoie sa-l deranjezi pentru un moft de-al meu.

      • Ii place sa fie deranjat :)))

      • Atunci…deranjeaza-l!🙂

      • Deci, prietenul spune asa:
        300g petale de crin alb se spala bine in apa rece si lamaiesi petalele se rup in 3
        se face un sirop dintr-un kg de zahar, cand siropul a ajuns la consistenta mierii se pun petalele si se mai lasa 15 minute.
        Se pune in borcane dupa ce pe fundul borcanuluiai asezat 3 petale de crin nepreparate doar spalate si date prin zeama de lamaie. Are gustul asemanator pepenelui galben, l-am intrebat.😀

      • Multumesc July.🙂 Cred ca poti face acelasi lucru si cu crinul de-o zi.🙂
        Dar crinul alb nu e otravitor?

      • El mi-a spus ca doar din crin alb se poate face dulceata. Probabil ca nu stia de crinul de-o zi. Sa-l sun iar? :))))

      • Lasa omul sa munceasca July!🙂🙂🙂

      • Era la dentist :)))))))))

      • Sărmanul!🙂

  3. Dupa ce te ameteste cu mirosul, poti sa maninci orice.
    Eu nu, dar asta nu inseamna ca nu sint bune.

  4. Dulceață de castraveți, aveți? Poate cu asta te-am prins.😀

    • Doar de coji de lebenita.😀

  5. Ce zici de-o salata de lotusi?🙂 Habar n-am daca exista asa ceva, dar suna comic in contextul postarii tale🙂
    Cand ai vreme, arunca un ochisor pe pagina asta de FB: https://www.facebook.com/IerburiUitate?fref=ts
    S-ar putea sa-ti placa🙂

    • Stiam doar de site.🙂 O sa intru sa citesc. Multumesc lotusel,🙂
      Salată de lotuşi? Interesant sună. Ma documentez, dar lotusi nu am de unde strânge. Aia din Felix sunt ocrotiti de lege din cate stiu. Doar daca i-as creste eu, dar nu am balta din pacate.🙂


Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Derivată din D.

Diana, îmi pare bine*

Sâmburi

Niciun sâmbure nu e ceea ce pare a fi.

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Imagini și cuvinte

Despre oameni - fascinante creaturi/ Despre locuri - autentice trăiri

Paul Gabor

Rătăcit în Căpșunistan

WHEN CULTURES COLLIDE

A PERSIAN AND ROMANIAN BLOG

Lumea lui Alexandru

Despre viaţă, oameni, natură, flori, animale, locuri şi lucruri

BUCĂTĂRELI LA BORCAN

Primul blog românesc despre murături, dulcețuri și alte chestii la borcan. Probabil singurul.

gradina2016

Despre gradina in anul 2016

"Enciclopedie deschisă"

blog arădean de cultură generală

MM's Blog

The best gift you are ever going to give someone— the permission to feel safe in their own skin. To feel worthy. To feel like they are enough. — Hannah Brencher

(re)flexii

Legea Watergate: "Corupția guvernamentală e denunțată întotdeauna la timpul trecut."

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Ana.

Gandurile unei mame curioase

pisicablonda

let it come natural

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

j u r n a l d e b u b u r u z ă

"lumea e plină de simboluri. buburuza e metafora mea."

Fărâme de suflet şi de viaţă

" You'll stay with me? Until the very end... "

Evelics's Blog

Just another WordPress.com weblog

Doar un leu

Blog despre importanta fiecarui leu

mondeadrian

există zi există noapte exist şi eu pentru a le-ncurca pe toate!

9

Just another WordPress.com site

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O ciudata

Ciudata viata.....

natural 100%

pentru un corp sănătos

blue cafe

Don't worry about knowing a lot , you know what is useful , and that's what counts :)

Din viață ca-n piață

-the funny side of stories-

doar nicole...

...foind de zor/...cu rânduri și cu imagini, ce dansează printre pagini...

prinviatacaltor

"Viitorul apartine celor ce cred in frumusetea propriilor vise."

Un an în Vanuatu

- jurnal de savoir-être -

BodyGeek – Sănătate și frumusețe

Just another WordPress.com site

Dubii, Spaime si Solutii

Dubii, Spaime si Solutii

Casa care adăposteşte gânduri • Editura Excelsior Art

„Cartea bună este ca o conversaţie cu un om deştept” • Cartea – prietenul care nu trădează!

seradevise

un colaj-dialog in timp si dincolo de timp

ORIZONT ALTERNATIV

cultura, atitudine civica, informatie

