De ce scriu…

Iulie 12, 2015 la 1:46 pm | Postat in gânduri aiurea | 36 comentarii

…pe blog? De ce citesc bloguri?

Sunt sigură că v-aţi pus şi voi întrebarea asta. De ce scrieţi?

Nu am nici un beneficiu material din acest lucru. Nu fac reclamă, nu particip la concursuri pentru a câştiga anumite produse, nu pot să spun nici măcar că am talent scriitoricesc. Şi totuşi o fac. Recunosc, uneori îmi vine s-o las baltă, mai ales atunci când sunt foarte obosită, când problemele din lumea mea reală mă copleşesc. Nu vreau să scriu atunci nici despre tristeţile mele, nici despre eşecuri… nu îmi doresc să fiu compătimită sau ajutată.

Şi totuşi de fiecare dată mă întorc, fie să las un fragment de idee, fie să vă povestesc câte ceva, sau să vă citesc şi să comentez. Sigur că da,comentariile mele nu sunt mereu inteligente, uneori o fac laconic, doar un semn al trecerii mele pe la voi, iar dacă par vreodată scurte, deloc inteligente sau răutăcioase nu asta a fost intenţia mea. Poate că uneori mă las dusă de val şi de dragul de a îmi limpezi în minte o idee sau pentru a mă lămuri, spun, mai bine zis scriu ceva care apoi mi se pare că nu e …la locul lui.

De ce scriu totuşi?

Trăim într-o lume în care suntem nevoiţi să fim cel puţin 8 ore într-un loc cu colegii pe care nu i-am ales noi. Poate că nici măcar nu avem aceleaşi pasiuni. În care trebuie să treci peste micile răutăţi sau să le înfrunţi pentru a nu fi călcat în picioare. În care, vrei sau nu, auzi de o mulţime de bârfe, probleme ale celorlalţi cu care se confruntă.

Timpul liber e din ce în ce mai puţin. Ajuns acasă, fiecare dintre noi e nevoit să rezolve o mulţime de probleme personale, începând de la curăţenie, mâncare, educaţia copiilor până la probleme administrative. Şi totuşi ne rupem din acest timp pentru a scrie. Oare de ce?

Pentru că ne place, vor spune unii. Pentru că întâlneşti oameni, mai bine spus gânduri ale acelor oameni care seamănă cu ale tale vor spune alţii. Pentru că nu te mai uiţi la tv sau nu mai citeşti ziarele, te-ai săturat de circul mediatic, vor mormăi ceilalţi. Poate că…

Şi totuşi de ce scriu eu? Poate pentru toate astea la un loc sau încă nu am găsit motivul pentru care la fel de conştiincios cum ar trebui să fie un elev mă gândesc ce aş mai putea scrie înainte de a mă aşeza în faţa ,,foii albe,,.

Nu prea m-am lămurit încă de ce scriu, ştiu însă de ce vă citesc şi comentez pe blogurile voastre,  a celor pe care am avut plăcerea să vă descopăr.

Pentru că July seamănă cu mine uneori, în gândire, Mel mă ,,forţează,, s-o înţeleg în franceză şi engleză chiar dacă ea vorbeşte perfect româna, pentru că Petru mă  face să zâmbesc, pentru că Dan e o bună gazdă care m-a primit în cârciuma lui la ,, beţiile,, în cuvinte, pentru că Potecuţa e delicată iar VaxAlbina îmi aduce aminte de profesorii de altă dată, pentru că Mosu e mereu cu tolba plină de poveşti iar Doru mă uimeşte cu dimineţile lui în imagini iar Sweet vorbeşte despre o femeie care încearcă să se redescopere .

Pentru asta vă citesc.

Dar oare de ce scriu? Poate mă lămuriţi voi. Voi de ce scrieţi?

36 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Din suflet îţi mulţumesc! De ce te citesc? Pentru că mă simt bine tare în căsuţa ta. Că, deşi nu am cuvintele la mine tot timpul, ai fost şi eşti o gazdă bună. De ce scriu? Pentru că am cunoscut oameni ca tine scriind.

    • Mulţumesc Potecuţo.🙂 Delicată-n vorbe ca totdeauna.🙂

  2. Eu, 9, apreciez sinceritatea ta, gandirea critica si ravasele Haiku imi provoaca sensibilitatea, imi aduc aminte ca mintea trebuie insotita de suflet si ca suntem trecatori, dar nemuritori in clipe.

    • Mulţumesc July.🙂 Cred că cine se aseamănă se adună.😉
      Suntem muritori aşa este şi încercăm din răsputeri să transformăm măcar clipele nemuritoare, prin ceea ce lăsăm în urma noastră.🙂

  3. de ce scrii?!… pen’ca esti o visatoare, cu ochii deschisi – ca multi dintre noi…🙂 în ceea ce ma priveste, îmi place sa ma joc si sa jonglez cu expresii, fraze, cuvinte… ce fac parte din viata, cu o influenta concreta asupra întregii noastre existente…🙂
    * * *
    ma bucur sincer ca te „fortez” sa practici franceza si engleza…🙂 stii ca voi fi trait mai multi ani aici decât în România, deci voi fi vorbit mai mult aceste doua limbi decât româna, pe care n-am uitat-o ca unii si-altii…😉 multumesc pentru vizitele-ti constante si fidele…❤

    • Sunt visătoare, dar ar fi mai uşor dacă aş fi mai pragmatică.🙂
      Mă ,,forţez,, să te citesc pentru că-mi face plăcere.🙂

      • same here, babe…❤🙂

  4. Repet și aici: Mulțumesc pentru recomandare. Recunosc că îmi place să împărtășesc cu tinerii cele pe care le știu. Să-i protejez precum o cloșcă. Scuze pentru tonul de profesoară. Nu mă pot controla. Nu pot glumi când nu e de glumă. Dar înțeleg și apreciez umorul altora.
    Eu scriu pentru ca nepotul meu să mă cunoască atunci când va crește.
    Tu? Poate la fel ca mine, poate altfel. Poate din prea plin.

    • Cu mult drag. Cât despre tonul de profesoară, stai liniştită, nu mă intimidează.😉
      Deci scrii pentru nepot. Hmmm… Da, aş putea să las şi eu reţetele mele aiurite fetei mele.🙂🙂

  5. Măi,Foxy, noi ne știm de mult, așe-i ? Nu se cuvine să te mint încercând să pun pe seama altor motive prezența mea (mai rar decât mi-aș dori), pe blogul tău. Vezi tu, io am o chestie. Că e defect, că-i calitate, nu știu să zic. Englezii au un termen care mie îmi pare mai potrivit decât un echivalent din română : feeling. Adică, simt omul, măi. Îl simt fără a-l analiza în amănunt, fără a-l diseca, fără a avea nevoie de ani și ani să îl cunosc. Îl simt și gata. Rareori m-am înșelat. Și când îmi place ceea ce simt, rămân. Așa că de-aia te citesc. Îmi placi.
    Și mulțumesc pentru că treci pragul tavernei patronate de mine deși nu totdeauna fețele de masă sunt curate, podeaua măturată și cafeaua bună.

    • Oare de cât timp ne citim gândurile scrise? Nu ştiu Dan.🙂
      Sigur că da, dacă nu ne-ar place ceea ce citim sau vedem n-am rămâne prea mult timp pe un blog .🙂
      Cât despre cârciuma ta, n-or fi feţele de masă mereu apretate, de fapt să-ţi spun un secret, nici nu-mi place apretul, zgârie🙂🙂, dar mereu dau peste gânduri faine.🙂

      • Nuuuu… Nu ai înțeles. Cuvintele scrise sunt cuvinte scrise. Mie îmi place omul pe care-l intuiesc, pe care-l simt, în spatele cuvintelor. Unii au talent. Și scriu frumos, tulburător de frumos. În spatele cuvintelor lor sunt însă … „altfel”.

      • 🙂 Pentru mine cuvintele sunt ceea ce sunt şi simt, ai dreptate. Cât despre cei care scriu ,,tulburător de frumos,, cum spui, trebuie să le recunoaştem talentul să le citim cuvintele şi…să nu ne interesăm de omul în sine.😉

      • Mda…, ăsta era cuvântul. Sinceritate. 100%. Asta „simt” când te citesc.

      • Mulţumesc.🙂 Soră-mea spune că-s criticul ei personal.🙂 Dar ea nu se supără când spun ceea ce simt.🙂
        Fiică-mea însă mereu mă avertizează că nu toată lumea apreciează sinceritatea în ziua de azi.🙂🙂

  6. Am a mulţumi!

    • Eu mulţumesc pentru florile frumoase din dimineaţă.🙂

  7. Foarte frumos!🙂

    • Mulţumesc.🙂

  8. Scriind, mă descopăr. Şi, tot atunci când scriu, mă descarc. E ca o terapie.

    • Da, probabil e o trapie pentru mulţi.🙂

  9. Îmi place rolul pe care mi l-ai atribuit, da’ stau și mă-ntreb dacă râzi cu mine sau râzi de mine?😉

    • Nu-mi permit să râde de tine, Petru, aşa că râd cu tine.🙂

  10. Tu scrie numai,Steluta,ca bine faci!

    • Run Forrest, run!:) : D

  11. E simplu🙂

    Scrii fiindca-ti place.
    Scriu fiindca-mi place.

    • E şi asta o explicaţie.🙂

  12. Cu totii ne-am intrebat odata de ce scriem si mai ales de ce ne citesc sau nu ceilalti. Nu ne-am dat un raspuns. O facem pur si simplu cu toate ca uneori am vrea sa renuntam. Unii au facut-o macar odata, altii sunt pe cale. Dar raspunsul la prima intrebare a ta poate fi unul simplu: pentru ca vrem ca ceilalti sa afle opinia noastra.
    La cea de a doua intrebare a mea, pot spune doar ca nimanui nu ii pasa de cum si ce gandesc ceilalti. Fiecare isi pierde putin timp din viata citind, doar daca poate sa se amuze si nicidecum pentru a-si umple mintea cu amarul celorlalti. De aici si rata de succes a unui blog. Raspunsul la cele doua intrebari sunt cheia de bolta a constructiei numita blog personal.

    • 🙂 Nu sunt sigură că e doar atât. Îmi place să mă amuz, adevărat, dar îmi place şi să aflu lucruri noi, aşa cum e de exemplu atunci când ne povesteşti tu despre pictori şi picturile lor.🙂

      • Ah doamne, cat de putin importante sunt posturile acelea fata de multe altele. Un exemplu ar fi chiar ultiumul post la care nimeni nu a reactionat in nici un fel. Si e pacat…

      • Nu stiu care e ultima ta postare. Abia acum am reusit să stau să citesc.🙂 Stai să văd.

      • 😯

      • Gata, m-am informat.😉

  13. si eu m-am intrebat; dar mi-am aflat raspunsul imediat (apropiat de al tau)! scriu pentru ca vreau sa evadez din lumea reala care mi se pare adesea apasatoare, obositoare, cenusie; scriind (povesti) imi creionez singur lumile si le colorez in cele mai nastrusnice culori; uneori chiar le fac sa zamgane ca un canticel…😉

    • Si sunt foarte frumos colorate poveştile tale, moşule.🙂


Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Derivată din D.

Diana, îmi pare bine*

Sâmburi

Niciun sâmbure nu e ceea ce pare a fi.

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Imagini și cuvinte

Despre oameni - fascinante creaturi/ Despre locuri - autentice trăiri

Paul Gabor

Rătăcit în Căpșunistan

WHEN CULTURES COLLIDE

A PERSIAN AND ROMANIAN BLOG

Lumea lui Alexandru

Despre viaţă, oameni, natură, flori, animale, locuri şi lucruri

BUCĂTĂRELI LA BORCAN

Primul blog românesc despre murături, dulcețuri și alte chestii la borcan. Probabil singurul.

gradina2016

Despre gradina in anul 2016

"Enciclopedie deschisă"

blog arădean de cultură generală

MM's Blog

The best gift you are ever going to give someone— the permission to feel safe in their own skin. To feel worthy. To feel like they are enough. — Hannah Brencher

(re)flexii

Legea Watergate: "Corupția guvernamentală e denunțată întotdeauna la timpul trecut."

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Ana.

Gandurile unei mame curioase

pisicablonda

let it come natural

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

j u r n a l d e b u b u r u z ă

"lumea e plină de simboluri. buburuza e metafora mea."

Fărâme de suflet şi de viaţă

" You'll stay with me? Until the very end... "

Evelics's Blog

Just another WordPress.com weblog

Doar un leu

Blog despre importanta fiecarui leu

mondeadrian

există zi există noapte exist şi eu pentru a le-ncurca pe toate!

9

Just another WordPress.com site

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O ciudata

Ciudata viata.....

natural 100%

pentru un corp sănătos

blue cafe

Don't worry about knowing a lot , you know what is useful , and that's what counts :)

Din viață ca-n piață

-the funny side of stories-

doar nicole...

...foind de zor/...cu rânduri și cu imagini, ce dansează printre pagini...

prinviatacaltor

"Viitorul apartine celor ce cred in frumusetea propriilor vise."

Un an în Vanuatu

- jurnal de savoir-être -

BodyGeek – Sănătate și frumusețe

Just another WordPress.com site

Dubii, Spaime si Solutii

Dubii, Spaime si Solutii

Casa care adăposteşte gânduri • Editura Excelsior Art

„Cartea bună este ca o conversaţie cu un om deştept” • Cartea – prietenul care nu trădează!

seradevise

un colaj-dialog in timp si dincolo de timp

ORIZONT ALTERNATIV

cultura, atitudine civica, informatie

